15 årig dotter som är med mycket äldre kille
Jag vet inte vart jag ska vända mig riktigt så jag vänder mig hit.Min dotter har nyligen fyllt 15 år. Som 14 åring hade hon sex första gången i smyg med sin dåvarande pojkvän som var 15. Det kom fram senare och vi tillät dem inte att ha mer sex. Det tog slut fort och sen vet jag inte om hon har haft mer sex.
Nu är det dock som att hon har hållit ut tills hon blivit 15 för att kunna ha sex utan att vi kan säga nej. Hon har fått kontakt med en kille på 25 på internet som hon träffat på hotell tre gånger. Han har betalat. Hon har varit helt ärlig med att hon träffat en kille och haft sex med honom. Hon har även varit väldigt tydlig med att det är lagligt för henne att träffa honom. Och jag verkar inte ha något att säga till om..Lagligt sett får dem ha sex och ses hur mycket dem vill, under förutsättning att båda vill.
Vi har pratat med henne om att hon bara får göra sånt som känns bra och att hon måste skydda sig. Hon äter p-piller (dock fick hon dem utskrivna pga. menssmärtor) så den biten är det ju inte någon fara med.
Jag vet inte varför jag egentligen startar den här tråden. Det känns inte bra för mig att hon är med en som är 11 år äldre när hon själv är så pass ung. Jag misstänker att dem haft kontakt även innan hon blev 15 eftersom hon nyss blev 15 och dem redan har hunnit träffats 3 gånger.
Hur skulle ni göra i min situation? Känner mig så maktlös. Vill inte att hon ska ångra det här om några år.