• Sobedeni

Negativt test, BIM+11, gravid ändå??

Hej allihopa!

Jag är så förvirrad... Jag har en menscykel som har legat mellan 25-33 dagar sedan januari då jag tog ut min hormonspiral, innan dess va den regelbunden på 29 dagar. Jag och mannen planerar inte barn utan har tanken det blir när det blir :)

Eftersom jag nu har såpass oregelbunden mens så är det omöjligt att räkna ut BIM men jag brukar räkna dag 29-30.

Nu till mitt problem!!!

Jag är nu på dag 41!! Ingen mensvärk eller något som tyder på att mensen är påväg! (Kanske ska tillägga att jag brukar ha mensvärk från strax efter ÄL till BIM) men nu inget!?

Testade negativt på dag 37, om man räknar att mensen skulle komma på dag 30.

Har inga speciella symtom, dock har jag blivit väldigt trött och fått lätt att somna, vilket är ovanligt för mig! (Äter vanligtvis 2 olika sorter sömntabletter och sover ca 2-4h per natt)

Och så har jag fått mycket flytningar, vilket också är ovanligt för mig, då jag inte ens har märkt av några ÄL-flytningar förut.

Så vad säger ni?

Kan det vara så att det var för tidigt att testa pågrund av min oregelbundna cykel?

Någon annan som har fått minus men sen ett plus?

Eller har min mens bara försvunnit!?

Hoppas på många svar!!

• Svar på tråden Negativt test, BIM+11, gravid ändå??
  • Otit

Senaste månaden kom min mens på dag 43. Brukar få mens på dag 28-30. Har aldrig varit med om liknande tidigare. Mensen brukar alltid vara regelbunden. Trodde jag kunde vara gravid trots negativa test. Men tyvärr inte. Har dock läst om kvinnor som plussat sent. Så man får inte sluta hoppas!

• Molli

Hoppas om här oxå då jag inte få nge respons på mina inlägg, eller så är folk negativa p spydiga. .

Iaf mf fick jag i maj...

Mensen kom som vanligt juni juli & augusti.

Sen en liten rosabrun flytning 1 & 2 oktober...

Och nu har jag haft små röda varierar med bruna flytningar i 10dgrs tid (inte alls som min mens men har ändå haft o.b så jag tycker binda är obehagligt.)...

Vad är de som händer?!

(O ja jag vet att mensen kan knasa efter mf o att mensen kan hoppa över ngn månad men mensen kom ju igång så fint i 3 månader efter MF)

Jag har som träningsvärk I nedersta delen av magen/buken/mellan höftbenen o de spänner när jag böjer mig. Gör ej ont.

Privat klinik vill ej ta emot nya patienter nu innan års skiftet o gyn säger att mensen måste ha uteblivit i 6 mån för att kunna få undersökning!

Kikar om ngn varit med om liknande här, o era erfarenheter.

(Ska givetvis ringa annan privat klinik o se om man kan gå undersökning)

• My102

Tråkigt att höra molli :/ har hänt något som gör att din kropp kan reagera så här? Jag brukar själv fundera, å gör det nu också med tanke på min mens som knte dyker upp, om jag har varit stressad, ändrat kosten etc. För det kan ju rubba mens cykeln.

Om det faller ut utöver det normala som du är van vid så kontakta läkare/BM. Precis det du ska göra... Jag känner inte igen mig i dina besvär så jag är inte mycket till hjälp :/

Hoppas det ordnar sig och att du hittar en klinik som kan hjälpa dig! Lycka till!!

• Cyanea
    Molli skrev 2015-11-22 22:12:00 följande:

Hoppas om här oxå då jag inte få nge respons på mina inlägg, eller så är folk negativa p spydiga. .

Iaf mf fick jag i maj...

Mensen kom som vanligt juni juli & augusti.

Sen en liten rosabrun flytning 1 & 2 oktober...

Och nu har jag haft små röda varierar med bruna flytningar i 10dgrs tid (inte alls som min mens men har ändå haft o.b så jag tycker binda är obehagligt.)...

Vad är de som händer?!

(O ja jag vet att mensen kan knasa efter mf o att mensen kan hoppa över ngn månad men mensen kom ju igång så fint i 3 månader efter MF)

Jag har som träningsvärk I nedersta delen av magen/buken/mellan höftbenen o de spänner när jag böjer mig. Gör ej ont.

Privat klinik vill ej ta emot nya patienter nu innan års skiftet o gyn säger att mensen måste ha uteblivit i 6 mån för att kunna få undersökning!

Kikar om ngn varit med om liknande här, o era erfarenheter.

(Ska givetvis ringa annan privat klinik o se om man kan gå undersökning)

Jag förstår att det måste vara väldigt frustrerande. 

Tyvärr finns det nog inte mycket att göra. Det är ett högt tryck på vården, så de tar nog inte in patienter tidigare än den deadline se satt upp, och ofta kan de knappt hålla den. Oftast är det bara tid som behövs för att komma igång igen, oavsett vad det beror på, vilket förstås är frustrerande då man inte har en aning om hur lång tid det kan ta. 

Oftast är det ingen idé att börja medicinera, och medicinerna man får ger en hel del biverkningar, så jag vet inte om det är det bästa för dig i vilket fall. Jag förstår att du vill ha svar, men det finns heller inte så många svar de kan ge dig utan att göra en fullständig fertilitetsutredning, vilket man inte får förrän man försökt i mer än ett år (då räknat från ditt MF). De kan liksom bara kika på din livmoderslemhinna och se hur tjock eller tunn den är och om det ser ut som att äggblåsor mognar eller inte. 

Det enda råd jag kan ge är att leva normalt. Börja inte med diverse naturpreparat, för de kan till och med försvåra för dig om du tar ett preparat kroppen inte behöver (t.ex. munkpeppar som sänker prolaktinnivån i kroppen - är den redan låg försämras dina chanser istället för att öka). Hjälp dig själv genom att göra saker utanför barnaskaffandet så inte hela världen står stilla för att din cykel gör det. 

Lycka till, och hoppas att det löser sig snart. 
  • Molli
    Cyanea skrev 2015-11-23 18:07:33 följande:
    Jag förstår att det måste vara väldigt frustrerande. 

Tyvärr finns det nog inte mycket att göra. Det är ett högt tryck på vården, så de tar nog inte in patienter tidigare än den deadline se satt upp, och ofta kan de knappt hålla den. Oftast är det bara tid som behövs för att komma igång igen, oavsett vad det beror på, vilket förstås är frustrerande då man inte har en aning om hur lång tid det kan ta. 

Oftast är det ingen idé att börja medicinera, och medicinerna man får ger en hel del biverkningar, så jag vet inte om det är det bästa för dig i vilket fall. Jag förstår att du vill ha svar, men det finns heller inte så många svar de kan ge dig utan att göra en fullständig fertilitetsutredning, vilket man inte får förrän man försökt i mer än ett år (då räknat från ditt MF). De kan liksom bara kika på din livmoderslemhinna och se hur tjock eller tunn den är och om det ser ut som att äggblåsor mognar eller inte. 

Det enda råd jag kan ge är att leva normalt. Börja inte med diverse naturpreparat, för de kan till och med försvåra för dig om du tar ett preparat kroppen inte behöver (t.ex. munkpeppar som sänker prolaktinnivån i kroppen - är den redan låg försämras dina chanser istället för att öka). Hjälp dig själv genom att göra saker utanför barnaskaffandet så inte hela världen står stilla för att din cykel gör det. 

Lycka till, och hoppas att det löser sig snart. 
    Tack för alla dina tankar o funderingar kring detta :)
    Jag går inte omkring i en barntillverkningsvärld, som de flesta på FL antar när man skriver om undrar något.

Mina flytningar/blödningar"mens" har slutat igår, men de jag vill mest kolla upp det är de där spänningarna jag har i nedremagen den känslan jag har av träningsvärk.
    Jag vill ej kolla upp fertiliteten, bara se så att allt ser ok ut ef mitt MF.

Har inte haft en tanke på medicinering eller olika preparat.
    De enda jag börjat använda nu är ÄL-test. :)
  • Så vit
    Molli skrev 2015-11-24 08:50:09 följande:
    Tack för alla dina tankar o funderingar kring detta :)
    Jag går inte omkring i en barntillverkningsvärld, som de flesta på FL antar när man skriver om undrar något.

Mina flytningar/blödningar"mens" har slutat igår, men de jag vill mest kolla upp det är de där spänningarna jag har i nedremagen den känslan jag har av träningsvärk.
    Jag vill ej kolla upp fertiliteten, bara se så att allt ser ok ut ef mitt MF.

Har inte haft en tanke på medicinering eller olika preparat.
    De enda jag börjat använda nu är ÄL-test. :)
    Du har ju skrivit under "svårt att få barn", så det kanske inte är så konstigt att folk antar att du går omkring i en barntillverkningsvärld.
  • Molli
    Så vit skrev 2015-11-24 18:12:45 följande:
    Du har ju skrivit under "svårt att få barn", så det kanske inte är så konstigt att folk antar att du går omkring i en barntillverkningsvärld.
    Men oj,
    Jag har inte riktigt förstått mig på FL ännu, men då vet jag mer nu!
    Tack!

Jag drar mig ur detta inlägg då :)
  • My102

Idag kom mensen..i alla fall på ingång, har haft ont i tuttarna i söndags men gick typ över Igår och mensvärk sporadiskt som nu blivit kontinuerlig. Så jag anade att det var på g, men man vet ju aldrig! Känns skönt att en ny omgång kan börja :). Jag misstänker att jag inte hade ÄL denna månad.

Nu ska jag kolla hur mitt TSH värde ligger och utesluta PCO..pjuh :)

• Cyanea
    Så vit skrev 2015-11-24 18:12:45 följande:
    Tack ;) 
    My102 skrev 2015-11-25 09:17:03 följande:

Idag kom mensen..i alla fall på ingång, har haft ont i tuttarna i söndags men gick typ över Igår och mensvärk sporadiskt som nu blivit kontinuerlig. Så jag anade att det var på g, men man vet ju aldrig! Känns skönt att en ny omgång kan börja :). Jag misstänker att jag inte hade ÄL denna månad.

Nu ska jag kolla hur mitt TSH värde ligger och utesluta PCO..pjuh :)

Tråkigt att det inte blev plus i slutänden, men skönt ändå att mensen kom så ni kan fortsätta försöka. Det låter som en bra plan, hoppas att det går bra :) 
Svar på tråden Negativt test, BIM+11, gravid ändå??