• Kristina Back

pergotime

Hej, jag har inte på naturlig väg lyckats bli gravid på 2 år, jag har nu blivit erbjuden medicin som ska hjälpa mig bli gravid, men jag vill inte äta den erbjudna medicinen eftersom som den också används vid bröstcancer, jag vill hellre äta pergotime men läkaren sa nej till det eftersom det finns risk för tvillingar . Så nu undrar jag vart kan jag köpa pergotime? Det finns väl apotek över internet men jag är rädd att betala o så inte få något, vet någon av er hur jag ska gå till väga ? Med vänlig hälsning, Kristina

• Svar på tråden pergotime
  • Eleonor01

Risk för tvillingar finns men jag tror inte läkaren enbart har baserat sitt nej på det. Msn går på ul för att kontrollera hur många blåsor det blivit. Gå till någon annan läkare som jobbar på kvinnokliniken. Alla andra sätt att få tag i medicinen är otänkbart. Du vet inte hur stimuleras du blir utan ul å DÅ kan du få fler än två befruktade ägg

• Jasmin Karlsson

Att den används till bröstcancerpatienter borde inte avskräcka dig. Du menar väl Letrozol? Den dämpar östrogennivåerna (vilket minskar risk för tillväxt av bröstcancer), det är inget cytostatika på något sätt, det är inte cancermedicin som man brukar tänka på. Det används vid tex PCOS eftersom man har för höga östrogennivåer då. Har du det eller är det utrett varför du inte lyckas bli gravid?
    Köp inget på nätet! Då kan du inte alls lita på vad du får.

Svar på tråden pergotime