Vad kan min familj äta?
Hallå.
Igår sa läkarna till min familj att vi lär sluta med alla slags mjölkprodukter och då tänkte jag om ni hade någon ide på vad man kan äta ist?
Du kanske har något recept eller liknade?
tacksam för svar!
Hallå.
Igår sa läkarna till min familj att vi lär sluta med alla slags mjölkprodukter och då tänkte jag om ni hade någon ide på vad man kan äta ist?
Du kanske har något recept eller liknade?
tacksam för svar!
Får ni inte äta de laktosfria alternativen?
allt o sen byta ut laktos mot ickelaktos givetvis.
Intressanta svar du har fått...
Om det är mjölkprotein ni ska undvika kan du byta ut matlagningsgrädde mot havregrädde eller soyagrädde, finns även en motsvarighet till créme fraiche. Att dricka istället för mjölk finns havredryck, soyadryck, mandeldryck med mera, smaksak vilken som är bäst. Margarin finns mjölkfritt både till smörgås och matlagning. Med de produkterna kan du laga det mesta som du brukar. Sen gäller det att läsa innehållsförteckningar på ex bröd, färdiga såser, korv, halvfabrikat etc, men det kommer man snabbt in i.
Havredrycken är jättegod att baka ex bullar på. Oatleys havregrädde tycker jag är god i gratänger bland annat, använde den även som bas i såser.
Glömde... Kolla mjolkfri.se!
Vi får inte äta mjölkprodukter överhuvudtaget så får inte varken äta produkter utan mjölkprotein eller laktosfritt.
Vi får inte äta mjölkprodukter överhuvudtaget så får inte varken äta produkter utan mjölkprotein eller laktosfritt.