Milleman skrev 2015-11-17 21:59:57 följande:
Jag är lat och köper mycket färdigt. Så du får inga recept av mig men märken, för det finns jättebra grejor och mindre bra. I min smak då.
Å rostade mackor kommer du få äta mängder av. De flesta gf-bröd i affären måste rostas :)
Bröd köper jag Fria Fiber. (Vita är smaklöst men bra till varma mackor och Grova smakar lite konstigt). Eller Semper Havre. Gott men måste ätas direkt efter ristning. Går inte att tina och sen göra mackor.
Knäckebröd köper jag bara den gröna paketen. Glömt märke men finns bara en mörkgrön.
Pasta köpte jag barilla spaghetti senast. God :) smakar vanligt.
Men spara inte pasta till typ pastasallad dagen efter. Icke gott, den blir torr.
I frysdisken finns kladdkaka och chokladmuffins, tokgoda i min smak. Kanelbullarna lite tråkigare. Pepparkaksdegen är god. Smakar inte som vanliga pepparkakor men ett bra komplement.
De färdiga pizzadegarna i frysen blir supergoda om du har de inne lite för länge och gillar knaprig pizza. De ofrysta var lite torra. Tortillabröd vidrigt. Iaf det märke jag köpte.
Lycka till! :)
Tack för tips! Fikabröd har jag bättre koll på, det går att göra urgoda saker med mandelmjöl, kokosmjöl t ex, så där är jag inte orolig. Men jag visste ju inte sånt heller innan jag lärde mig, så det krävs säkert en inkörningsperiod även för matbröd/pasta.
Kul, visste inte att det fanns färdig, glutenfri pizzadeg fryst att köpa! Det kan definitivt vara något att prova, ibland är det ju så skönt att bara köra en enkel pizza efter en hektisk dag, där allt liksom bara är att montera ihop på en kvart.
Let it Rain skrev 2015-11-17 22:01:35 följande:
Om du bor i Sthlm så rekommenderar jag dig att titta förbi Paradiset vid Mariatorget som har en färsk, glutenfri och ekologisk pasta som faktiskt är god.
Det gör jag, om än en bit utanför, men jag är ju där inne titt som tätt. Ska göra ett besök, absolut! Tack för tips!