Anonym (orka?) skrev 2015-11-22 15:20:09 följande:
Det är så jag tänker också. Kanske kan man dela liknande spontana känsla inför bråk och skrik, men till skillnad från dig så kommer han ju älska sitt barn ändå. Jag vet inte med dig men varje skrik och bråk som bonus håller på med, gör att jag känner lite större irritation för bonus. Så tänker jag knappast att föräldrar resonerar.
Ja och det gör vi även om han såklart älskar sitt barn oavsett. Jag känner absolut igen mig i det du skriver. Ju fler konflikter desto större irritation, men jag försöker att inte visa det och låta min man ta de flesta fajterna och tillsägelserna för att inte jag ska bli djävulen så att säga ;) Jag har också ett barn men de två är som natt och dag, så det går inte ens att jämföra.
När bonusen var yngre så var det alltid så att mitt barn fick ta smällarna när han blev arg, alltså fysiskt. Nu är det mkt bättre på den punkten, vilket jag är väldigt glad för. Men istället så är det en massa andra saker som leder till skrik och bråk, vilket ofta går mig på nerverna!