Skulle du kunna tänka dig att rösta på SD idag?
Som frågan lyder.
Som frågan lyder.
menar så klart "gå in på" inte "gå inte på"
Hmmm, mycket anklagelser här.
1. Jag har bott på mer platser än Sverige, och levde ett bra tag innan jag började plugga.
2. Jag bor i ett s.k "ghetto område".
3. I gymnasiet jag gick på för ett antal år sedan var 80% av icke-svensk härkomst
4. och en av de som var av icke-svensk härkomst är jag! oops!
Så det är fullt möjligt att vara påläst om teori, fakta om invandringens mönster, beteende, och inverkan, samt statistik osv. och även leva i den verkliga världen.
Och vad handlar det om "utmobbning". Ett parti ska klara av att stå emot kritik, det ska alla partier gör. Det är bara SD som klagar när deras partipolitik blir kritiserad, och beter sig som barn när de blir behandlade som vilket annat parti som möjligt. SD målar sig konstant som offer, som "utmobbade".
Du ska nog inte klaga på debatttekniken här när din brister såpass mycket själv. Du har redan bestämt att jag nog är en 19årig tjej som fortfarande sitter på sitt flickrum och läser etc och buzzfeed dagarna om ända, eller hur? Du kanske inte ska komma med tips och lägga ord och erfarenheter i mun på mig om du faktiskt vill debattera. Det här är som ett lågstadieklassrum debatt.
Om du ser på fakta vet du också att vi behöver invandring för bland annat äldre vården, och andra jobb som svenskar anser sig för "fina" för att ta (som rent statistisk svenskar/européer inte ens tar när det är enorm arbetslöshet!).
"hög procent" ursäkta men SD fick bara 13%, det är inte tillräckligt för att leda ett land eller riksdagen. De får arbeta som alla partier och samarbeta istället för att gråta varje gång deras väg inte går igenom. 13% sätter inga beslut, de är med och röstar om dem.
Och angående din vägran att acceptera något annat än islam som orsak till kris bevisar otroligt mycket om dig som person. Du vill tydligen bara acceptera den fakta som passar in i din världssyn. Jag kan se att muslimer är överrepresenterade i terroristdåd inom många delar av världen, men det betyder inte att islam i sig är en problematisk eller hemsk religion, utan att extremism är farligt och något vi behöver vara vaksam över.
God natt, vissa av oss måste upp och jobba så att andra kan sitta på sina skattefinansierade bakdelar och diskutera verkligheten de inte lever i.
Nej verkligen inte. Inte förr och inte nu och förmodligen aldrig. För mig är SD ett enfrågeparti fullt med enkelspåriga idioter som längtar tillbaka till något som aldrig funnits och jag sympatiserar inte med deras åsikter i den enda frågan de driver. Det finns inga enkla svar på komplexa frågor hur bra det än skulle vara.
Jag är clown alla dagar i veckan så längr jag slipperSD vid makten.
Och där kom den också.
De farliga flyktingarna anfaller!
Som frågan lyder.
Åh, Fria Tider! Du är för gullig du modige anonyme människa!
Åh, Fria Tider! Du är för gullig du modige anonyme människa!