• Anonym (Nervös)

träffa hans barn första gången...

Här kommer en önskan om tips för att göra mig mindre nervös...
    Jag har träffat en underbar man i ca 7 månader nu. Vi är båda skilda efter långa äktenskap med tonårsbarn (bara pojkar) . Han har ett otroligt bra samarbete med sitt ex, mitt ex är mer instabil men det funkar ok.

Nu har han föreslagit att jag ska träffa hans barn. En vardagsmiddag, inget uppstyltat...de har sagt att de vill träffa mig.

Jag blir så nervös. Jag förstår att jag bara kan vara mig själv men ändå...hjälp. Lugna mig ni som troligen har träffat er kärleks barn för första gången någon gång! Jag vill så mycket att det ska bli bra...

Vi är båda mycket seriösa och skulle aldrig introducera barnen om det inte vore en relation som vi hoppas blir långvarig...vi planerar för att bo tillsammans någon gång i framtiden men pga antalet barn kan det bli knepigt att hitta rätt hus...

Så inget barn har träffat någon tidigare mer kortvarig partner.

Hjälp?

• Svar på tråden träffa hans barn första gången...
  • Anonym (H)

Det är ju jättepositivt att de sagt att de vill träffa dig. Det bådar gott för att det ska bli ett trevligt första möte mellan er. =)

Jag kommer ihåg första gången jag och mitt syskon skulle träffa vår blivande styvpappa första gången. Vi var ca 7 och 8 år gamla. Vår mamma berättade för oss att han skulle komma och hälsa på oss ca tre timmar innan han skulle komma och jag kommer fortfarande ihåg att vi då klagade på mamma att hon berättade något sådant hela tre timmar i förväg, det kändes som en evighet när vi var så fulla av förväntan, haha.

• cupcakemom

Var dig själv bara...Jag var sjukt nervös och det kändes jättepinsamt men jag valde att ta det lungt.. Pratade inte jättemycket utan lät dom prata..... Mannen valde samtalsämnen som fungerade tog ngr träffar innan det kändes ok men det beror ju mkt på barnen också.... Här var dom 10 år

• Anonym (Nervös)

Tack för era svar...antar att jag inte kan göra så mycket mer än att vara mig själv och trevlig... Jag är rätt nyfiken av mig, ska kanske hålla tillbaka med frågor första gången ...

Svar på tråden träffa hans barn första gången...