• Cta

Hur ligger bebisen?

Jag är gravid i vecka 32 (31+5) med vårt första barn och jag tycker att det är fullt med liv inne i livmodern. Varje gång vi är hos bm frågar jag hur barnet ligger men så fort jag kommer hem har jag ingen aning hur den ligger. Jag försöker känna och tänka på om det är en fot eller hand,en rumpa eller ett huvud. Jag kan inte urskilja, är det någon annan som känner såhär?

Kommer det att bli tydligare i slutet av graviditeten?

Är tacksam för alla kommentarer och tips <3

• Svar på tråden Hur ligger bebisen?
  • Sanfora

Jag är i v. 31+1 idag. I tisdags när jag var på koll låg bebis med huvudet neråt, kände då också tydligt att fötterna petade uppåt för den sprattlade på som bara den. Igår hade den dock vänt sig till sitt favvo läge igen. Tvärs över magen så den kan väcka mig på nätterna genom att sparka ner mot madrassen då det är det enda sätt jag kan ligga på om jag ska kunna sova.
    Har BF 26/1. Längtar såååå!!!!

Fråga din BM om hon kan hjälpa dig att känna igen kroppsdelarna!

• fantasy06

Jag är förvisso på slutet nu men när bebis börjar bli så stor så det är ont om plats brukade jag börja känna ett större hårt område på ena sidan (hennes rygg) o sedan sparkar/buffar på andra sidan av min mage.

• amalie79

Jag har ingen chans att känna vad det är för kroppsdel. Misstänkte dock att den låg med huvudet ned för det jag känner i höger sida är så kraftigt att det bara kunde vara fötter. Hade rätt för bm sa samma i måndags, v 32+2.

Jag tror den har legat så ett tag nu, för rörelserna har varit på samma ställe länge. Har även haft en "död" fläck vid naveln, där står magen ut mer också så något trycker ut där.

Min väninna kunde se fotsulorna och killa sina barn på dem!

• Cta

Åh, jag ska ta och fråga min barnmorska, tycker att det är så mysigt att veta. Jag har sett bilder online på fötter/händer som trycker ut och tycker det är så fint, det önskar jag att jag kunde få uppleva, men det kanske kommer senare i graviditeten?

• fantasy06
    Cta skrev 2015-11-26 21:51:03 följande:

Åh, jag ska ta och fråga min barnmorska, tycker att det är så mysigt att veta. Jag har sett bilder online på fötter/händer som trycker ut och tycker det är så fint, det önskar jag att jag kunde få uppleva, men det kanske kommer senare i graviditeten?

Det behöver inte komma alls. Jag har aldrig känt eller sett om det är en hand eller fot.
  • fkh

Har inga erfarenheter men har alltid tagit för givet att dessa bilder med fötter och händer som "sticker ut" har varit tydligt photoshoppade? Någon som verkligen sett detta irl??

• amalie79

[quote=76050391][quote-nick]fkh skrev 2015-11-26 22:29:09 följande:[/quote-nick]Har inga erfarenheter men har alltid tagit för givet att dessa bilder med fötter och händer som "sticker ut" har varit tydligt photoshoppade? Någon som verkligen sett detta irl??[/quot

Inte så tydligt som på dessa bilder, tror också de är fejkade, men såg på min kompis, som jag skrev om ovan, det syntes tydligt att det var en fot.

• fkh
    amalie79 skrev 2015-11-26 22:56:37 följande:

[quote=76050391][quote-nick]fkh skrev 2015-11-26 22:29:09 följande:[/quote-nick]Har inga erfarenheter men har alltid tagit för givet att dessa bilder med fötter och händer som "sticker ut" har varit tydligt photoshoppade? Någon som verkligen sett detta irl??[/quot

Inte så tydligt som på dessa bilder, tror också de är fejkade, men såg på min kompis, som jag skrev om ovan, det syntes tydligt att det var en fot.

Intressant! Logiskt nog så är det säkert gravida kvinnor med minimalt bukfett som uppnår sådana effekter. Tänker det är ju en sån liten fot med så små konturer.. Men det skulle vara häftigt att se.
  • amalie79
    fkh skrev 2015-11-27 08:19:09 följande:

Intressant! Logiskt nog så är det säkert gravida kvinnor med minimalt bukfett som uppnår sådana effekter. Tänker det är ju en sån liten fot med så små konturer.. Men det skulle vara häftigt att se.

Nja, inte i hennes fall, hon är mer av modellen kort och kurvig, inte tjock men absolut med stoppning på.

Kanske har med längden att göra, allt kläms ihop på liten yta? Magen var rätt så stor.
  • Cta
    amalie79 skrev 2015-11-27 08:48:35 följande:
    Nja, inte i hennes fall, hon är mer av modellen kort och kurvig, inte tjock men absolut med stoppning på.

Kanske har med längden att göra, allt kläms ihop på liten yta? Magen var rätt så stor.
    Åh vad spännande! Det kanske är så, desto mindre yta desto mer synlig. Har inte ens tänkt tanke att det kunde vara PS, men nu när ni skriver om det så klart det kan vara det!
Svar på tråden Hur ligger bebisen?