Hjälp oss rädda katten Lima, kan ej omplaceras, måste avlivas imorgon =(
Hejsan
För ca. 6 år sedan köpte jag och min sambo en kattunge, vi fick informationen om att hon skulle vara en innekatt. Under 3 år försökte vi ha henne hemma men det visade sig att hon ville vara ute, vi hade otur helt enkelt.
Våra vänner öppnade sitt hem för lilla Lima, hon fick flytta in till deras hus och bo tillsammans med två andra katter. Lima fungerade bra så länge det var tre katter i huset, men en katt gick bort pga. bilolycka, och nu blev Lima kvar med en hankatt som hon absolut inte går ihop med längre.
Familjen har fått tillökning, man har nu två små barn.
Lima är en aktiv katt och älskar att jaga, så hon har under senaste åren jagat möss, och hämtat hem antingen döda eller levande möss till huset.
Nu kan inte våra vänner behålla henne längre eftersom situationen är ohållbar med två barn, två katter som slåss och möss i huset.
Vi har sedan en tid tillbaka testat annonssidor, hängt upp lappar på jobbet, högskolan och ICA butiker men förgäves.
Vi måste hitta ett nytt hem till Lima snarast, helst innan Torsd. Våra vänner har föreslagit sista utvägen och det är att avliva henne imorgon. Vi är sjukt ledsna, och min sambo har gråtit non-stop.... :(
Vi har fått veta att katthem tar inte emot katter som redan har ett hem,
Är det någon som kan hjälpa oss? Någon som inte har något emot en katt som älskar att jaga? Någon här som arbetar på katthem som kan tänka sig att rädda Lima?
Vi finns i Eskilstuna (Södermanland). Men självklart kan jag åka med Lima där dörren öppnas över hela Sverige <3
Var vänlig och kontakta mig via: ila.a07@gmail.com
Se blocket annons med bild på Lima:
www.blocket.se/vi/62787575.htm
Tack på förhand.