• Anonym (Hjälp)

Om Clearblue fertilitetsmonitor - borde jag göra en återställning?

Jag skulle behöva lite hjälp. 

Jag slutade med nuvaring i början på oktober och satte igång med ägglossningsstickorna/monitorn direkt, men det var tydligen en miss av mig eftersom den visade skumt resultat. I början hade jag "låg" hela tiden, men sen slog den om till "hög" i 11 dagar och visade ingen LH-ökning alls under den cykeln.

Mensen kom ändå efter 29 dagar och nu har jag börjat testa igen i denna cykel. Jag är nu på dag 8 och gjorde mitt första test - resultatet var "hög" direkt. Tycker att det verkar konstigt att den ska slå om till hög på en gång, så jag känner att jag nog behöver vara lite vaksam på detta och se om den ligger kvar på det länge även denna gång. Isf undrar jag om jag borde göra en återställning av monitorn inför nästa menscykel? Jag vet ju inte riktigt hur monitorn funkar, men misstänker att den kanske utgår ifrån östrogenvärdet i min allra första testcykel och att dessa kan vara missvisande då jag just slutat med hormonellt p-medel. I instruktionerna står det ju trots allt att man bör vara hormonfri i två cykler innan man sätter igång med testerna. Hm? 

Är det någon här som har erfarenhet av detta och kan råda mig till vad jag ska göra? Jag har för säkerhets skull bokat in ett UL på dag 11 i min nuvarande cykel för att se så att ÄL funkar som den ska iaf, även om testerna inte skulle ge utslag denna gång heller. 

• Svar på tråden Om Clearblue fertilitetsmonitor - borde jag göra en återställning?
  • Anonym (Hjälp)

Ingen som vet något om detta? 

Svar på tråden Om Clearblue fertilitetsmonitor - borde jag göra en återställning?