• Pirranss

Vem fan röstar på SD egentligen?!!!!!!!

Vilka är det egentligen som röstar på Sverigedemokraterna? En gammal myt och något som vi ibland får höra i media är att det mestadels är arga unga män som av olika skäl vill ta ut sin ilska och frustration. Detta är dock inte fallet, långt ifrån.

I valet 2014 var det drygt 800 000 väljare som röstade på Sverigedemokraterna. Om det hade varit val idag så skulle denna siffra vara över en miljon. Ifall ovanstående tes skulle stämma, så skulle detta innebära att Sverige sannolikt har världens argaste befolkning, vilket självklart inte är sant.

• Svar på tråden Vem fan röstar på SD egentligen?!!!!!!!
  • Anonym (Jag)

Jag kommer troligen rösta på SD i nästa val, om Sverige nu finns kvar då och det kommer hållas några val 2018...

• staffe5

Om det fortsätter som det nu gör så kommer minst 25-30 % rösta på dem i valet 2018, Den hopplöshet som nu drar igenom landet kommer skapa en sådan frustration att många kommer rösta på dem i ren protest, det kommer vara det enda sättet att markera mot det vansinne som nu sker. Bara i torsdags kom det 500 (varav 400 från Afghanistan) ensamkommande flyktingbarn till Sverige och ingen frågar det svenska folket om detta är rimligt ! alltså vart är vi på väg ? SD är ett pajasparti, men hur skall man få de seriösa partierna att lyssna på den breda massan ?

• Snäckor
    barajag01 skrev 2015-11-08 23:31:52 följande:

Garanterat dom som inte har låst på.

Läst på om vad?
  • enstyckman
    staffe5 skrev 2015-11-08 22:21:55 följande:

Om det fortsätter som det nu gör så kommer minst 25-30 % rösta på dem i valet 2018, Den hopplöshet som nu drar igenom landet kommer skapa en sådan frustration att många kommer rösta på dem i ren protest, det kommer vara det enda sättet att markera mot det vansinne som nu sker. Bara i torsdags kom det 500 (varav 400 från Afghanistan) ensamkommande flyktingbarn till Sverige och ingen frågar det svenska folket om detta är rimligt ! alltså vart är vi på väg ? SD är ett pajasparti, men hur skall man få de seriösa partierna att lyssna på den breda massan ?

Med tanke på hur det ser ut just nu med allt kaos och en regering som inte ens vågar ställa upp i SVT och debattera de viktiga frågorna så tycker jag det verkar som att alla partier är pajaspartier...
  • Nenne666
    barajag01 skrev 2015-11-08 23:31:52 följande:

Garanterat dom som inte har låst på.

Jag tror att folk är mer pålästa än någonsin, tack vare allt som händer och sker kring Sd.
  • Anonym (Ada)

Det känns som att det börjar dra sig mot att man får välja mellan två onda ting, antingen fortsätta som det är nu, eller rösta på SD.

Jag vill varken eller, men just nu riskeras skolan, sjukvården, äldrevården, feminismen, toleransen osv, det går inte. Jag hoppas att nuvarande regering tar sitt förnuft till fånga snart, så SD slutar vara det enda alternativet till förändring.

Svar på tråden Vem fan röstar på SD egentligen?!!!!!!!