• Fommpen

Mjuklift till Brio smile?!

Vi hade tänkt att köpa en Brio smile, men välja mjuklift istället för liggdel eftersom vi bor fyra trappor upp utan hiss.

Ni som har mjuklift i en Brio smile, hur tycker ni att det funkar? Jag tänker mest på att det kan bli trångt för bebisen.

• Svar på tråden Mjuklift till Brio smile?!
  • Maria

Vi har mjuklift i liggdelen, väldigt nöjd med det. Vi köpte en från phil&Ted tror jag, men min väninna som fick ett decemberbarn köpte en med mer foder, till sin brio smile. De visste precis vad som passade i butiken, när vi nämnde brio smile. Har alltså ingen erfarenhet av att använda sittdelen + lift, det kanske var det du mest ville veta... Min dotter närmar sig 65-66 cm och nu börjar det bli lite knappt om plats på längden men det går ett tag till. Det är inte trångt för henne, men hon är en rätt smal tjej. En fördel är att hon håller sig fint varm i den, jag gissar det funkar isolerande med det dubbla lagret så att säga. Och ni får igen det tusenfalt om ni ska springa i trappor. Bor också på fjärde våningen och begriper inte hur man klarar sig utan.

I min mammagrupp har en mamma köpt en voksi-påse till sitt barn. Den är visst större, hennes flicka är en lite större och tyngre bebis. Kanske kunde vara värt at kolla på?

Svar på tråden Mjuklift till Brio smile?!