• Anonym (J)

Slemhinnan vid ägglossning?

Hur tjock ska slemhinnan va för att ett ägg ska kunna fästa? Var på ultraljud förra veckan och läkaren sa att jag hade ägglossning och tunn slemhinna. Blir lite orolig för jag har aldrig haft tunn slemhinna förut, gjorde dessutom en skrapning för några veckor sen.

• Svar på tråden Slemhinnan vid ägglossning?
  • Anonym (J)
    Jag är bara jag skrev 2015-11-08 15:35:04 följande:

7,5 mm är gränsen är man gör IVF.  Borde vara samma vid naturlig äl.

Kan den växa till sig utan hormoner osv?
  • Cyanea

Det är kroppens hormoner som gör skenhinnan tjock, men jag antar att du undrar om den kan tjockna utan extra tillskott? Man kan, absolut, ta tabletter för att stödja slemhinnan (Progynon). Det är dock lite sent för slemhinnan att bli tjockare om du redan ägglossat, vare sig du skulle få tillskott eller inte. 

Det kan säkert gå ändå, och annars är det bara att ta nya tag nästa månad. Då är förhoppningsvis slemhinnan tjockare. Lycka till! 

• Anonym (J)
    Cyanea skrev 2015-11-08 17:01:22 följande:

Det är kroppens hormoner som gör skenhinnan tjock, men jag antar att du undrar om den kan tjockna utan extra tillskott? Man kan, absolut, ta tabletter för att stödja slemhinnan (Progynon). Det är dock lite sent för slemhinnan att bli tjockare om du redan ägglossat, vare sig du skulle få tillskott eller inte. 

Det kan säkert gå ändå, och annars är det bara att ta nya tag nästa månad. Då är förhoppningsvis slemhinnan tjockare. Lycka till! 

Jag är mer rädd för att de skrapade bort för mycket slemhinna vid skrapningen så jag inte kan få tjock slemhinna igen. Hoppas det är normalt att ha sån tunn slemhinna efter skrapning. Har som sagt väldigt tjock slemhinna i vanliga fall
  • Cyanea

Absolut kommer den bli tjockare igen! Slemhinnan är inte en sådan som är kvar jämt, utan den nybildas varje cykel. Tanken med mens är att du ska blöda ut i stort sett hela slemhinnan för att börja om på nytt, så oroa dig inte för det. Ibland är slemhinnan lite tunnare av någon anledning, ibland tjockare. Så no worries!

• Anonym (J)
    Cyanea skrev 2015-11-08 18:36:27 följande:

Absolut kommer den bli tjockare igen! Slemhinnan är inte en sådan som är kvar jämt, utan den nybildas varje cykel. Tanken med mens är att du ska blöda ut i stort sett hela slemhinnan för att börja om på nytt, så oroa dig inte för det. Ibland är slemhinnan lite tunnare av någon anledning, ibland tjockare. Så no worries!

Okej Jag får hoppas på det bästa
Svar på tråden Slemhinnan vid ägglossning?