• Bella_123

Bim+8 svagt plus nu neg

Hej jag är extremt förvirrad och känner att jag skulle vilja få ventilera med någon som kanske går igenom samma sak. Ja och min sambo har nu försökt skaffa barn sedan i maj när jag slutade med P-piller och det har inte riktigt fungerat. I 3 månader har jag provat med äl test och har inte fått någon glad gubbe på sticka, har då börjar tro att jag kanske inte ens har någon äl. Jag skulle ha fått min mens förra fredagen men det har ännu inte kommit. Jag tog ett grav test i söndags och det visade ett väldigt väldigt svagt positivt, både jag och sambon såg det. Men eftersom det var så svagt så testade vi igen och det var negativt, provade även med digitalt test som visade inte gravid. Senare på söndagskvällen fick vi ytligare ett svagt streck men det försvann efter en stund.. Och har sedan provat hela veckan utan positivt resultat, vi for då till barnmorskan i torsdags och där var testet negativt och hon säger att vi mest troligt inte är gravida.. Men mensen har ännu inte kommit, sedan jag slutade med P-piller så har mensen varit lite oregelbunden men inte så här.. Nån som varit med om nått liknande?

• Svar på tråden Bim+8 svagt plus nu neg
  • Laceyy

Tror du fick spökstreck innan. Vänta några dagar och ta ett nytt:)

• Bella_123

Har haft mensliknande känsla i magen sen i måndags ungefär och sprungit på toan flera gånger och trott mensen skulle komma men inte det..

• Cyanea

Det känns tyvärr som att ÄL-testerna har rätt. Ägglossar man inte kan man få sen, sparsam eller helt utebliven mens. Har testerna visat så svagt så här sent känns det inte så troligt att du är gravid :( 

Hoppas det löser sig. 

• Bella_123

Tack tokfrans! :) det är klassat som svagt positivt i så fall, det fastnade på kort och var samma färg som kontrollstrecket.. Men har ju inte fått några andra positiva så det är nog bara ge upp och hoppas mensen kommer snart så man får försöka igen :)

• Bella_123
    Bella_123 skrev 2015-11-08 12:17:37 följande:
    Oj kunde visst inte ladda upp det :P
  • Bella_123
    Bella_123 skrev 2015-11-08 12:17:04 följande:

Där är strecket, fast två dagar gammalt, det var starkare från början

• Cyanea

Jodå, jag ser det. Det är så svårt med svaga streck, har själv fått färgrester på ett CB-plus. Det var ingen graviditet, det visade sig senare att maken i princip inte kan få barn utan hjälp av IVF med ICSI (när man sprutar in en spermie i ägget). Det finns ju också en chans att det blev ett befruktat ägg som fäste, började producera hCG men dog snabbt så halten var mycket låg för att sedan försvinna. 

• Bella_123

Jo har också tänkt så men jag har ju inte fått min mens, så hade det varit nått från början som sedan dog borde jag ju fått min mens?

• Cyanea

Inte om det är tidigt MA. Det är ju inte alltid så att kroppen blöder ut det omedelbart, utan det kan bli en viss försening. Men det måste ju inte vara så, det är mest en annan trolig anledning till svagt plus och sen inget mer. 

• Bella_123

Det var ett så kallat spökstreck! Jag använder mig av cb äl-test nu och i söndags visade det ingenting och i måndags fick jag max fertilitet (glad gubbe) inte ens en stegring? Och bara för skojs skull så har vi provat dagarna efter för att de om det trappas ner men har fått max fertilitet 3 dagar i rad? Är de normalt? Har man kvar hormonet så länge i kroppen att det ger utslag flera dagar efter? Någon som varit med om liknande?

• Laceyy
    Bella_123 skrev 2015-11-12 17:01:32 följande:

Det var ett så kallat spökstreck! Jag använder mig av cb äl-test nu och i söndags visade det ingenting och i måndags fick jag max fertilitet (glad gubbe) inte ens en stegring? Och bara för skojs skull så har vi provat dagarna efter för att de om det trappas ner men har fått max fertilitet 3 dagar i rad? Är de normalt? Har man kvar hormonet så länge i kroppen att det ger utslag flera dagar efter? Någon som varit med om liknande?

Det kan också ge utslag på graviditet.
  • Bella_123
    Laceyy skrev 2015-11-13 12:12:37 följande:
    Även de digitala med glada gubbar? Trodde det bara gällde vanliga stickor?
  • Cyanea
    och även ge utslag innan mens. 
  • Cyanea
    och även ge utslag innan mens. 
Svar på tråden Bim+8 svagt plus nu neg