• Anonym (Besviken, sviken)

Skärp er Svenska kvinnor

Det är inte bara jag utan flera av mina kompisar säger samma, Svenska kvinnor nobbar oss för att vi är patrioter. Ni får gärna nobba mig för mitt utseende eller min personlighet men att nobba mig för att jag tycker att massinvandringen måste få ett slut är sjukt.
    Vad vet ni om oss egentligen. Vi älskar vårt land. Vi skulle gärna vilja få hjälpa er kvinnor i hemmet med matlagning, disk, tvätt och barnen när de kommer. Vi skulle gärna vilja älska er men i stället blir vi avvisade, inte av alla men nästan alltid av dom som ser ut så att det börjar trycka nedanför naveln.
    Skärp er. Ni kan inte få något bättre än Svenska patriotiska män som skyddar er och älskar er och tar hand om er!

• Svar på tråden Skärp er Svenska kvinnor
  • Anonym (mor)
    Anonym (Austin) skrev 2015-11-09 15:22:43 följande:
    Nej, vi hade det verkligen inte bra förr i tiden, det där är en myt. 
    I synnerhet kvinnor hade det mycket tuffare förr. 
    Du verkar ha väldigt mycket åsikter och ganska lite kunskap. 
    Beror ju alldeles på också vad man menar med "förr i tiden". Under häxprocesserna kunde det nog vara lite kymigt.
  • EnAnonumius
    Zombie von Rymmen skrev 2015-11-09 02:42:01 följande:
    Du kan också läsa

Vad är det jag skall läsa?  Vad är syftet med att jag skall läsa?

Är det för att du inte har läst mitt inlägg?

Du kanske skall läsa mitt inlägg först ordentligt innan du gaggar om att jag skall läsa seriestrippar om feminism i stället för att hitta på något jag inte har sagt.

Jag är för jämställdhet/jämlikhet mellan könen, står i inlägget du citerade med det tykna orden "du kan också läsa". vad är då problemet för dig?
    Sticker det dig i ögonen till outhärdlig smärta, att jag inte kallar mig för feminist för den saken skull, fast man är för jämställdhet? Är det detta som är det egentliga problemet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Austin)
    Anonym (mor) skrev 2015-11-09 16:03:53 följande:
    Beror ju alldeles på också vad man menar med "förr i tiden". Under häxprocesserna kunde det nog vara lite kymigt.
    Ok, när vad det vi hade det så bra som du skrev. 
    Specificera gärna dom åren och vad det var som var så bra då?
  • Anonym (mor)
    Anonym (Austin) skrev 2015-11-09 16:11:42 följande:
    Ok, när vad det vi hade det så bra som du skrev. 
    Specificera gärna dom åren och vad det var som var så bra då?
    Hoppsan här ställs det krav. Tänker du som en liten A-uppsats med källhänvisningar?
  • Anonym (Austin)
    Anonym (mor) skrev 2015-11-09 16:18:45 följande:
    Hoppsan här ställs det krav. Tänker du som en liten A-uppsats med källhänvisningar?
    Du tycker jag ställer stora krav på dig när jag ber dig förtydliga och utveckla dina påståenden. 
    Jag vill förstå vad du menar med ditt uttalande, men du kanske inte vet själv?'

Det är brukligt i en debatt att man utvecklar sina påståenden och ja, kommer med källor när man gör påståenden. 
    Men du kanske inte vill debattera, du kanske bara vill spy din galla över kvinnorna?
    Din respons på det här ger oss svaret på det. 
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Sophia) skrev 2015-11-07 19:53:17 följande:

Jag är en patriotisk kvinna och älskar mitt fosterland, tycker att massinvandringen är som kärnvapen mot vårt land. MEN du verkar ju inte ha alla hästar i stallet. Istället för att låta som en stark, svensk man låter du som en självömkande jönspelle som tror att riktiga, starka kvinnor skulle välja såna.

Håller med till 100%! Samma här, och jag lever ihop med en svensk stark man som älskar sitt land och säkert skulle kunna kalla sig patriot. Men han skulle aldrig anse att han behövde skydda mig från "hot", eller att jag är psykiskt svagare än honom! Vem vill ha en sån sk man?!
  • Thaleya1

Jag är en svensk kvinna, jag är stolt över Sverige och älskar tex att titta på Allt för Sverige, traditioner och svensk kultur även om några svenskar gillar att förlöjliga våran egen kultur och säga att den inte existerar. Jag har inte tröjor med svenska flaggan på (gillar inte det modet haha). Jag är inte det minsta rasistisk eller nazistisk. Jag tycker att alla är lika mycket värda och man kan inte kontrollera vart man är född, jorden bör vara öppen  för alla människor och vi bör visa mer kärlek till varandra och djuren/naturen.

Jag är också feminist och tycker att det ska vara jämlikt mellan ALLA, alla förtjänar samma tillgångar och har samma rättigheter och skyldigheter. Jag står för både kvinnor och mäns rättigheter. 

Enligt din beskrivning så låter det dock som att du är lite rasist/antifeminist och jag tycker det är sjukligt avtändande. 

• Anonym (Nej tack)
    Anonym (Besviken, sviken) skrev 2015-11-07 18:50:23 följande:

Det är inte bara jag utan flera av mina kompisar säger samma, Svenska kvinnor nobbar oss för att vi är patrioter. Ni får gärna nobba mig för mitt utseende eller min personlighet men att nobba mig för att jag tycker att massinvandringen måste få ett slut är sjukt.
    Vad vet ni om oss egentligen. Vi älskar vårt land. Vi skulle gärna vilja få hjälpa er kvinnor i hemmet med matlagning, disk, tvätt och barnen när de kommer. Vi skulle gärna vilja älska er men i stället blir vi avvisade, inte av alla men nästan alltid av dom som ser ut så att det börjar trycka nedanför naveln.
    Skärp er. Ni kan inte få något bättre än Svenska patriotiska män som skyddar er och älskar er och tar hand om er!

Jag själv föredrar en man som tillåter mig att tänka själv och välja livskamrat själv. Och vill ha en sån man inte en gnällspik.
  • Anonym (Stolt svensk)

En stolt svensk man kan inte nöja sig med en svensk kvinna. Utländska tjejer kan ge så mycket mer, både sexuellt och känslomässigt. Särskilt om du har svårt för den svenska feminismens så bör du träffa en utländskt tjej som faktiskt kommer att uppskatta att hon blir behandlad jämlikt.

• absalon

Svenska ultrapatrioter utgör en ytterst liten grupp med dragning till Nordiska Motståndsrörelsen m fl minimala sekter med förkrossande maskulin dominans. Inte konstigt att vanliga svenska tjejer är lite svårflirtade för dessa manschauvinister. Fanatiska extremister och politiska nördar med fixa idéer brukar överhuvudtaget ha svårt att hitta en partner.Cool

• Qiu Ping

Har pratar med många kvinnor som är emot invandring, Både på internet och IRL.
    Dina svårigheter med att få en flickvän har troligtvis ingenting med dina politiska åsikter att göra.

• absalon
    Qiu Ping skrev 2017-07-23 12:47:05 följande:

Har pratar med många kvinnor som är emot invandring, Både på internet och IRL.
    Dina svårigheter med att få en flickvän har troligtvis ingenting med dina politiska åsikter att göra.

Sakta slår mig misstanken att felet inte finns hos de svenska kvinnorna utan hos TS själv.
    Kan någon ge honom några goda råd på vägen, så att han får sig en ursvensk kvinna att ha ihop det med? Här finns ett problem, som måste lösas!Cool
  • Anonym (Hittat min perfekta man)
    Anonym (Besviken, sviken) skrev 2015-11-07 19:10:35 följande:

Från hot. Kvinnor är svagare än män psykiskt och fysiskt och är i behov av mäns skydd. Förr skulle alltid kvinnor och barn räddas först nu ska allt vara jämnställt. Men man kan inte förneka biologin.

På vilket sätt är vi psykiskt svagare. Skulle säga tvärtom. Däremot delar jag dina övriga åsikter delvis.

Problemet är nog snarare att din inställning är fel. Du skriver att ni gärna vill hjälpa till i hemmet t ex. Är man en familj delar man och tar ansvar för hemmet lika mycket. Ingen hjälper till.

Jag tänker också att du faller bort inte pga. Något annat än din inställning att du blir nobbad och är besviken på orättvisa grunder och därför är du inte attraktiv.

Det bästa jag gjort är att träffa en svensk man som delar mina tankar kring massinvandring. Tyvärr kommer vi behöva skydda våra barn på ett sätt som vi inte behövde i samma utsträckning för t om. 15 år sedan.
Svar på tråden Skärp er Svenska kvinnor