• Ebba212

Tips för att snabba på förlossningen

Hej. Jag har 8 dagar kvar till bf. Orkar inte vänta en sekund längre. Och vill och orkar verkligen inte om det går övertid. Nån som har tips om hur man kan snabba på förlssningen.??

• Svar på tråden Tips för att snabba på förlossningen
  • nilsonee

Jag STORSTÄDADE lägenheten + förråden under söndagen, 02.20 på måndag är han född efter 4 timmar med värkar. Men det var faktiskt lit väl fort om du frågar mig såhär 5år senare :p

• Tokstollen

Finns ju massor av tips men som man inte vet om dom egentligen funkar. Typ äta massor av ananas, ha massor av sex, dricka hallonbladste, akupressur osv. Jag körde på med allt det jag skrev när jag väntade mina två första och båda kom i vecka 37. Dock tror jag nog dom kommit då iaf.. Visst går tiden segt när man är gravid men förr eller senare är det igång och så fort du har bebisen hos dig så kommer tiden rusa iväg!

• Sparven88

Jag gjorde precis allt jag kunde. Men ändå gick jag 17 dagar över tiden. Såå segt, speciellt när alla frågar "känner du något..." varje dag. Jag kände verkligen ingenting och blev alltså igångsatt.

Jag insåg att inga knep i världen fungerade för mig, utan kroppen kommer igång när den själv vill! Däremot hade jag det väldigt rent och nystädat hemma ;) ett tips bara; något jag så här i efterhand "ångrar" att jag inte tog fasta på. Har du möjlighet så vila massor. Det blir (iaf för mig) rätt så lite av den varan nu.. Men lätt värt det! =)

lycka till TS! =)

Svar på tråden Tips för att snabba på förlossningen