• polken

vad ska jag göra?

Jag gick in i vecka 29 idag. Och dom tre senaste dagarna har fosterrörelserna minskat jätte mycket. Sparkar gör den verkligen inte. Men rörelserna kan komma ibland men jämfört med innan är det ingenting. Det kan gå flera timmar och det är helt lugnt där inne. Och när jag känner rörelser så är det jätte lite. Borde jag kolla upp detta och vem är det jag ska kontakta? 
    Bor i göteborg.

• Svar på tråden vad ska jag göra?
  • polken

kan lägga till att jag varit hård i magen dessa dagar om det har något med saken och göra.

• polken
    smiley85girl skrev 2015-10-29 21:58:11 följande:

Vill inte skrämmas

Men jag hade åkt in på en gång.

Detta kommer låta så konstigt men vart ska jag åka in? och behöver jag ringa innan?
  • solros68

Du ringer förlossningen. När min son var lugn en dag fick vi åka in till Östra. Dock inte till själva förlossningen utan till en avdelning i samma hus man gör ultraljud.

• summer13
    mammatilltretrollsnart skrev 2015-10-29 22:07:07 följande:

Det skulle kunna vara helt normalt med tanke på att bebisen växer och utrymmet för rörelser blir mindre.

Karaktären på rörelserna ändras när bebisen växer, frekvensen ska inte ändras.
  • bebba83

Hade samma som dig. Åkte in till förlossningen och där konstaterade dom att hon låg och sparkade på moderkakan å att det var därför det inte kändes. Men hellre åka in en gång för mkt än för lite.

• polken
    summer13 skrev 2015-10-29 22:04:18 följande:

Ring förlossningen genast.

och så avgör de om jag borde åka in eller inte? 
  • polken
    solros68 skrev 2015-10-29 22:09:49 följande:

Du ringer förlossningen. När min son var lugn en dag fick vi åka in till Östra. Dock inte till själva förlossningen utan till en avdelning i samma hus man gör ultraljud.

jag stresar och oroar mig jätte mycket för detta och då känns det som att det också påverkar bebisen. Försökt puffa på magen och sånt för att den ska åtminstone röra på sig lite men nej ..
  • amalie79
    solros68 skrev 2015-10-29 22:09:49 följande:

antenatal, ligger direkt till höger när man kommer in genom stora dörrarna ja.

Är i samma vecka och har en stundtals lugn bebis men min har alltid varit ganska lugn och jag har moderkakan i framvägg , alltså inga förändrade rörelser.

Min bm i Göteborg har gett mig ett papper där det står 10 rörelser på två timmar efter v 28. Man ska lägga sig ned, slappna av och räkna.

Med det du säger hade jag också åkt in eller iaf kontaktat dem och rådgjort. Ta med fika eller en vän för enda gången jag sökt akut där blev vi kvar i sju timmar, i somras.

Rörelserna ska inte minska, utan ändra karaktär o i vår vecka är det ännu inte så trångt att de inte kan snurra.
Svar på tråden vad ska jag göra?