ensam vårdad?
hej ! för att göra en väääldigt lång historia kort behöver jag hjälp !
jag är inte ute efter att påhopp av folk... utan hoppas bara på lite stöd och hjälp
det är så här att jag ligger just nu i skillsmässa.
jag har varit gift i ca 1.5 år och blivit grovt misshandlad utav min blivande EX man i ca. 2 års tid..
han har slagit med knutna nävar så att jag varit slagen gul och blå,många hjärnskakningar under dessa 2 år... ändå var jag dum och hade hopp om att våldet skulle sluta...
dunkat mitt huvud i golvet och väggarna..han har tömt hela mitt bankkonto och skickat ner alla mina pengar till sin familj som bor i makedonien och var dom gjorde med pengarna var att köpa en bil !!! dom har inte ens mat att sätta på bordet !! ( dom är albaner).
i juni fick vi en liten gosse som nu blivit 4 månader.
han har slagit mej vid många tillfällen när ja hållt min son i famnen.
han var hemma ensam med våran gosse en dag i cirka 4-5 timmar och när jag kom hem hittade jag honom med torkat bajs i blöjan och byxorna var blöta... FY FAN säger jag bara..
min son är oerhört rädd för höga och plötsliga ljud då han fått höra hur min ex man skriker och slår mej..
han hotar med att lägga våran son i ett bagage utrymme i bilen och ta med honom till sitt hemland och att jag aldrig kommer få se honom igen... våran son skriker nästan aldrig och enligt min man så är det bara att betala tullen ett par tusenlappar så är det inga problem.. och som sagt våran son gör ju nästan aldrig några ljud ifrån sig..
jag accepterade inte att våran son ska ha ett pass då blev jag misshandlad för det,,
hur stor är chansen att jag kan få ensam vårdnad?
någon so har varit med om något liknande eller som har något tips ? är verklige helt utmattad..
polisanmälde honom för att men bara för att han nekade till allt lades det ner..
+ för attjag anmälde för sent pga. att han hotade mej till livet om jag polisanmälde honom..
nu bor ja på en kvinnojpur tillsammans med min son..
men som sagt hur stor är min chans till ensam vårdnad tror ni ?
hoppas på svar !
hoppas att det blev ganska kortfattat men att det är läsbart och att ni förstår