• Anonym (Missbrukaren)

Jag lindrar min ångest med shopping

Jag har efter ett flertal år nu slutligen insett att jag använder shopping som ett sätt att döva stress/ångest i min vardag. Om jag mår dåligt shoppar jag. Om jag är ledsen shoppar jag. Om jag är stressad shoppar jag. Nu pratar vi inte mat utan oftast kläder/skor/indredning. Och jag har lika nära till nätshopping som butiksshopping. Får en glädjekick en stund, och relaterar verkligen nytt med lycka. 

Då detta inte är hållbart för min ekonomi längre så måste jag verkligen ta mig ur detta. Tänker att första steget är medvetandet- men jag har fortfarande svårt att sluta. 

Kan inte tänka mig att jag är ensam om detta. Finns det någon som upplever eller har upplevt samma? Låt oss prata! 

• Svar på tråden Jag lindrar min ångest med shopping
  • Anonym (Minimalist)

Sån var jag tidigare. Sen började jag hänga på minimalistbloggar och nu får jag kickar av att sälja, donera eller slänga saker istället. Varje pryl och plagg bort från mitt hem känns som en befrielse.

• Anonym (Missbrukaren)
    Anonym (Minimalist) skrev 2015-10-28 09:25:44 följande:

Sån var jag tidigare. Sen började jag hänga på minimalistbloggar och nu får jag kickar av att sälja, donera eller slänga saker istället. Varje pryl och plagg bort från mitt hem känns som en befrielse.

Är det sant!? Gud vad skönt med att gå åt andra håller med ekonomin. Tips på några bra minimalistbloggar då (haha)? 
  • Anonym (Missbrukaren)

Puffar upp tråden såhär på kvällskvisten för att förhoppningsvis få höra fler tankar! :) 

• Anonym (Fönstershoppa)

Jag är som du, får en kick av shoppande men har märkt att jag kan spendera någon timme eller mer på att leta runt på hemsidor och lägga i shoppingkorgen men sedan tänkt fylla på med mer vid senare tillfälle och ibland har shoppingkorgen blivit nollad men jag har då märkt att det inte spelade så stor roll.... Så kanske du skall testa att 'shoppa loss' men vänta 3 dagar med att 'gå till kassan' så har du garanterat mindre intresse av att slutföra köpet och är nog sugen på något annat, så då gör du samma sak igen :)

• Anonym (Ångestproblematik)

Du har inte tänkt på att söka hjälp för måendet hos t ex en psykolog istället? Finns även mediciner att få.

Svar på tråden Jag lindrar min ångest med shopping