• snajl

Tråden där vi är positiva till invandring!

Det finns så många trådar där folk är negativa till invandring. Jag tänkte att alla vi som är positiva förtjänar en egen tråd och kan prata om allt som är positivt.

Även sådana som finner oro men som ändå är positiva får gärna posta så att vi kan hjälpas åt att ta bort din oro.

Nu kör vi! :)

Själv är jag positiv för det är härligt att vi kan rädda liv och bjuda in människor till ett land det det är fred! Ju fler vi räddar desto fler procent av världen kommer att leva i fred Solig

• Svar på tråden Tråden där vi är positiva till invandring!
  • nordanvind
    Anonym (inkomster) skrev 2015-10-28 20:56:49 följande:

Aha så du menar att om vi döper om förlusten till vinst så blir allt bra.

Nä men vänta nu. Det var inte alls det han sa. Han sa att varje ny medborgare även genererar inkomster och att man även måste ta med dessa i kalkylen om man ska tala om hur invandringen påverkar Sverige.
    asar och runor står mig bi
  • Världsmedborgare
    Anonym (Förvånad) skrev 2015-10-28 20:43:16 följande:
    Jag hoppas verkligen att du fattar att den ekvation som ligger till grund för ditt resonemang inte går ihop idag.
    Förstår du mot all förmodan inte det... Är du ett barn.

Det som sker nu är rent o skärt likt en som en yxa som tar o gör ett sår i nåt som Sverige trodde var gjort av kevlar. Fakta kommer mer o mer fram. Det är bra.
    Vilken ekvation går inte ihop?
    Vad tycker du är problemet eller felet med att räkna ut den faktiska kostnaden, den är ju långt mer relevant än att peka på initialkostnader, då dessa initialkostnader alltid ligger på minussidan.

Som företagare så måste man alltid räkna med att initialkostnader kan ta tid att räkna hem en vinst på, ibland blir det ens ingen vinst alls, utan behövs för att kunna driva företaget vidare.
    Detsamma gäller givetvis även för ett land
    Och bara för att en kostnad inte ger nån vinst, så kan jag/ett land inte bara låta den vara, jag/ett land måste tänka mer brett än så.

När det gäller politik så används ordet kostnad alltid som nåt negativt att använda mot sina motståndre, eller locka väljare.
    Men det är långt ifrån en sanning att kostnader alltid är nåt negativt, det är bara att byta ut ordet kostnad mot satsningar och investeringar så blir det plöstligt väldigt possitivt istället.
    Och ändå är det exakt samma pengar som avses.
    Vad det eg handlar om, är köp av tjänster och varor, inget annat, men det låter inte så kul, eller funkar så bra i politiken.
  • Anonym (loey)

Detta var nog det mest korkade inlägg jag läst. Det finns invandringskritiker såväl till höger som till vänster. Och ursäkta mig men de flesta som är vänster lever knappast på andra utan tillhör enligt min erfarenhet snarare människor som tjänar bra o har arbete men anser att vi ska ta hand om de medborgare som det gått illa för. Alltså grunden till hur samhället blivit så bra att det är värt att skydda. Det är ju högern so märkligt nog ondgör sig över soffliggare som lever på bidrag o skattepengar men som i samma andetag med små utrop av extas stödjer att vi pumpar in våra skattepengar i privata vårdbolag. Pengar som i slutändan hamnar i fickan hos någon som knappast behöver dem och dessutom stoppar undan dom i nåt skatteparadis. En för mig mycket märklig motsägelse som inte rimmar alls. Dessutom har de ju sålt ut diverse statliga institutioner som bringa inkomst åt folket så att det I princip blivit hopplöst att finansiera välfärden.

Samma välfärd som är själva ryggraden i det samhälle som så många vill skydda mot alltför stora påfrestningar.

.

Anonym (d) skrev 2015-10-29 00:27:20 följande:

Ledsen 

Det går inte att vara positiv i detta läge

Sverige är ett land i kris och vi har handlingsförlamade politiker samt vänsteranhängare som hejar på och tror att det där med pengar det finns alltid speciellt andras pengar. 

Det lustiga är när klimatet kommer bli mycket tuffare i Sverige när det blir dags att betala för ayslkaoset och då kommer dom med pengar klara sig medans dom som har det mindre ställt kommer få det än svårare.....

även vänster som är van att leva på andras pengar kommer få det mycket svårare när allt stryps åt.......

• Världsmedborgare
    nordanvind skrev 2015-10-29 06:32:28 följande:
    Nä men vänta nu. Det var inte alls det han sa. Han sa att varje ny medborgare även genererar inkomster och att man även måste ta med dessa i kalkylen om man ska tala om hur invandringen påverkar Sverige.
    Alla människor i Sverige är förbrukare/konsumenter av varor och tjänster, och det som brukas/konsumeras måste produceras av någon, och denne någon gör såklart en vinst, eller i sämsta fall, en lägre förlust.
    Och då blir det även skatter som ska betalas in till stat eller kommun, alltså kan man säga att moms och inkomstskatt alltid direkt kan räknas av från våra/statens/kommunernas kostnader.
    Bara den delen minskar de faktiska kostnaderna med mellan 25-35%.

Gör vi åtminstone inte ett försök att räkna på och påvisa det faktiska kostnaderna, så kommer varje påstående om kostnadrena, att bli så snedvridna att dom blir direkt lögnaktiga.

Och tänk nu efter, om det är så här vårdlöst alla politiker handskas med sanningen om våra gemensamma pengar (skatterna), då kommer vi att bli lurade att lägga vår röst på en bunt lögnare.
    Och vilka skulle vara betjänta av det, förutom några lögnare till politiker?
    Definitivt inte vi väljare iaf.
  • nordanvind
    Världsmedborgare skrev 2015-10-29 07:04:04 följande:

Alla människor i Sverige är förbrukare/konsumenter av varor och tjänster, och det som brukas/konsumeras måste produceras av någon, och denne någon gör såklart en vinst, eller i sämsta fall, en lägre förlust.

Och då blir det även skatter som ska betalas in till stat eller kommun, alltså kan man säga att moms och inkomstskatt alltid direkt kan räknas av från våra/statens/kommunernas kostnader.

Gör vi åtminstone inte ett försök att räkna på och påvisa det faktiska kostnaderna, så kommer varje påstående om kostnadrena, att bli så snedvridna att dom blir direkt lögnaktiga.

Och tänk nu efter, om det är så här vårdlöst alla politiker handskas med sanningen om våra gemensamma pengar (skatterna), då kommer vi att bli lurade att lägga vår röst på en bunt lögnare.

Jag tror faktiskt inte att vi röstar på lögnare däremot är jag övertygad om att det finns en hel del saker vi inte blir informerade om eftersom de förutsätter at det är någorlundt som kräver alltför mycket av enskilda medborgare att förstå. Enligt dem. Det kan nog lätt tolkas som att de ljuger fast de i själva verket antingen inte orkar bemöda.sig om att förklara eller tror att vi inte skulle begripa en förklaring. Detta tillsammans med att det blir politiskt omöjligt att berätta vissa saker eftersom skenet av demokrati då skulle falna. Jag tror att våra politiker är fast i ett ekonomiskt system och ett beroende av omvärlden och marknadskrafterna som omöjliggör diverse beslut och därmed bidrar till att likforma politiken. Många besitter politikerförakt men jag skulle nog säga att problemet är medborgarförakt.
  • felix le chat

Jag är oerhört possitiv till invandring och flyktingar.
    Alla dessa läkare, raketforskare och blivande nobelpristagare behövs i Sverige.

Massa politiker och företrädare för regeringer samt OECD rapporter visar ju på att vi
    tjänar rejält på detta.  VI KOMMER BLI VÄRLDENS RIKASTE LAND.
    Vi och Tyskland. Bara vi som fatttat vilka pengar vi kommer att få in.
    900 Miljarder har vi tjänat hitils. men med dom nya flyktingarna som kommer i år och frammåt
    kommer riktiga storkovan !  Läs artikeln nedan ni som tvivlar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/almedalen/article21054618.ab

• Anonym (d)
    felix le chat skrev 2015-10-29 13:21:36 följande:

Jag är oerhört possitiv till invandring och flyktingar.
    Alla dessa läkare, raketforskare och blivande nobelpristagare behövs i Sverige.

Massa politiker och företrädare för regeringer samt OECD rapporter visar ju på att vi
    tjänar rejält på detta.  VI KOMMER BLI VÄRLDENS RIKASTE LAND.
    Vi och Tyskland. Bara vi som fatttat vilka pengar vi kommer att få in.
    900 Miljarder har vi tjänat hitils. men med dom nya flyktingarna som kommer i år och frammåt
    kommer riktiga storkovan !  Läs artikeln nedan ni som tvivlar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/almedalen/article21054618.ab

De är sant att det kommer väldigt bra människor men det kommer även personer som utnyttjar situationen och passar på att komma hit för att göra en brottslig karriär 
    Men det handlar mera om mängden nu, än något annat vi kan inte ta 500 000 personer som det ser ut att bli innan nästa är är slut.
    Det kommer knäcka våran ekonomi på sikt...
  • Anonym (inkomster)
    nordanvind skrev 2015-10-29 06:32:28 följande:
    Vi betalar ut en tia och får tillbaka en femma och bokför femman som vinst.
  • nordanvind
    Anonym (inkomster) skrev 2015-10-29 16:52:46 följande:

Nä men jag tror att det personen menade var att nu redovisas tian som förlust fast det egentligen är en femma.. netto alltså.
  • Världsmedborgare
    Anonym (inkomster) skrev 2015-10-29 16:52:46 följande:
    Nej, det ska bokföras som inkomst. Ev vinst/förlust ska anges i slutet.

Men annars så är det rätt, vilket i ditt fall skulle betyda att dom verkliga kostnaderna endast är hälften av initialkostnaderna, en jäkla skillnad det.
  • Anonym (inkomster)
    Världsmedborgare skrev 2015-10-29 17:02:43 följande:

Men annars så är det rätt, vilket i ditt fall skulle betyda att dom verkliga kostnaderna endast är hälften av initialkostnaderna, en jäkla skillnad det.
    Mitt första inlägg var "vilka inkomster". Och där ligger vi tydligen fortfarande kvar. Ditt resonemang handlar inte om inkomster utan om att du vill tona ner förlusten.
  • felix le chat
    Anonym (h a h a) skrev 2015-10-29 16:37:36 följande:

Ironi fungerar riktigt illa utan tillhörande smilys.

Ämnet är av den karraktären att smileys inte är passande.
  • Anonym (Nerfh)
    Världsmedborgare skrev 2015-10-29 07:04:04 följande:

Källa på det
  • felix le chat
    Anonym (Nerfh) skrev 2015-11-03 09:12:42 följande:

Källa på det
    NU är det läge för smiley Glad
  • Anonym (Nja)

Hoppas ni som är så positiva fortsätter vara det när kraven på att vi ska öppna våra hem kommer. Nu är det frivilligt men risken för tvång lär dyka upp i denna takten. Eller är det humant med tältläger i vårt härliga vinterklimat? Sen har vi 1000 andra bekymmer att lösa i och runt flyktingströmmen men det är ni nog väl medvetna om

• Nerfherder
    Anonym (Nerfh) skrev 2015-11-03 09:12:42 följande:

Källa på det

Att kopiera är ett kärleksbetyg
  • Anonym (Nerfh)
    Världsmedborgare skrev 2015-10-29 17:02:43 följande:

Intressant
  • Anonym (Nerfh)
    Nerfherder skrev 2015-11-03 09:43:09 följande:
    Att kopiera är ett kärleksbetyg
    enligt?
Svar på tråden Tråden där vi är positiva till invandring!