• Tihi

Hur många gånger har du lämnat tillbaka glasögon?

Man får ju lämna tillbaka och byta glasögon med styrka om dom inte känns bra och jag undrar hur vanligt det är att man måste byta? Händer det dig ofta att du måste byta innan du får glasögon som känns bra eller har du aldrig behövt byta för att optikern har fått det rätt från början? Berätta hur det brukar vara för dig när du byter glasögon.

Jag är främst intresserad av progressiva glasögon som verkar vara svårare att få rätt men alla sorters glas är av intresse. Om du vill får du gärna skriva vilken sorts synfel du har också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många gånger har du lämnat tillbaka glasögon?
  • Gilraen

Har aldrig hänt. Däremot har jag gått in och bett dem justera om bågarna så att de sitter bättre, men det fixar de ju på tre minuter i butiken.

• Stårschan

Jag har aldrig behövt byta, men en gång hade de gjort fel med avståndet mellan pupillerna (jag blev alldeles illamående av att använda dem), så jag fick lämna in glasögonen så att de kunde göra om och göra rätt.

• K Kalle

Aldrig, men jag köper inte glasögon på nätet. Hade jag gjort det hade jag nog fått byta för jag har några speciella synfel.

• Tihi

Tack för era svar! Finns det fler som vill berätta hur det är för er? Skrattande

• Tihi
    Wennerlof skrev 2015-10-30 00:13:53 följande:
    Har aldrig hänt mig heller.
    Vad bra.
Svar på tråden Hur många gånger har du lämnat tillbaka glasögon?