• mcflurry

Vilka barnvagnar är de som är mest populära?

Herregud..vilken djungel när man ska välja barnvagn!

Jag är helt ny på detta så hjälp mig

Vilka barnvagnar är de hestaste på marknaden just nu? 

Själv är jag sugen på en rätt "normal" och "vanlig" barnvagn... jag vill inte slänga multum utan en okej summa pengar.. och helst av allt vill ha jag ha 4 stadiga hjul...inga såna där snurr-hjul där fram, inte min grej!

Ge mig tips!

• Svar på tråden Vilka barnvagnar är de som är mest populära?
  • isolande

Jag har haft många vagnar och de enda jag varit 100 % nöjd med är Emmaljungas. De slår alla andra märken med hästlängder både i funktion och design.

• mcflurry

[quote=75905990][quote-nick]isolande skrev 2015-10-21 21:18:13 följande:[/quote-nick]Jag har haft många vagnar och de enda jag varit 100 % nöjd med är Emmaljungas. De slår alla andra märken med hästlängder både i funktion och design.[/

Vilken av dem? Antar att det finns massa olika modeller??

• daimstrut

Emmaljunga City Cross är en av deras storsäljare. Med fyra fasta hjul, men inte så stor och tung ändå (fast det beror ju på vad man jämför med )

• Boll86

Där jag bor kör nästan alla go/go next. Var på öppna föris idag och seriöst minst 60% av typ 30 pers hade go eller go next. Har själv både brio happy och go, köpta begagnade men är supernöjd med båda.

• Surprise

Brio smile o emmaljunga super viking (med lufthjul) är toppen! Har båda o älskar dom haha

• amalie79
    Grodis15 skrev 2015-10-21 19:57:00 följande:

Vi har en Brio-happy med knäledshandtag och är mycket nöjda. Tycker tvärtom MIT vad någon skrev att sittdelen är smidigare än liggdelen då vagnen känns mindre med sittdelen. Det enda jag inte gillar är att sufletten på liggdelen är så kort så barnet får alltid solen i ansiktet. Går väl att köpa solskydd dock. Kolla blocket, folk praktiskt taget ger bort dessa vagnar.

Ja självklart är Happyn smidigare som sittvagn än liggvagn, det är väl de allra flesta vagnar. Jag menade mer kontra en sittvagn. Chassit tar ju lika mycket plats i bilen oavsett om man har sitt eller liggdelen på.
    Tänkte mer att Happyn är klumpig som sittvagn kontra en sittvagn. Då har de flesta köpt en vagn till- det vill vi undvika. Vi vill ha en som kan användas under flera år så vi slipper byta.
    Men hade vi fortfarande bott på landet så hade jag också köpt en Happy!
    De är klassiska och ändå inte tråkiga.
  • vipsan

Vi hade också önskemål om en vagn med 4 fasta och stora hjul för bra framkomlighet och valet föll på Kronan Duo. Supervagn och har inte ångrat det valet en sekund. Bra och rymlig liggdel där det rymdes en ordentlig åkpåse vintertid, jag upplevde att flera vagnar vi tittade på hade mindre plats i just liggdelen. Liggdelen hade också en jättebra suflett. Just sufletten var samtidigt en nackdel när vi bytte till sittdelen, del skyddade inte alls barnet lika bra men det är nog den enda nackdelen jag kan komma på.
    Den vagnen byttes sedan mot en Kronan sulky och den är vi lika nöjda med. Blir det fler barn får Kronanvagnarna absolut stanna kvar :) 

• isaswe

Mitt tips är att kolla hur sittdelen är till vagnen då du kommer använda betydligt längre tid än liggdelen.

Vi gjorde misstaget att fokusera på liggdelen vilket ledde till att när det väl var dags att byta fick vi köpa en vagn eftersom sittdelen var avskyvärd. (Förvisso var hela vagnen usel men det är en annan historia :)...)

• amalie79
    isaswe skrev 2015-10-22 09:51:35 följande:

Mitt tips är att kolla hur sittdelen är till vagnen då du kommer använda betydligt längre tid än liggdelen.

Vi gjorde misstaget att fokusera på liggdelen vilket ledde till att när det väl var dags att byta fick vi köpa en vagn eftersom sittdelen var avskyvärd. (Förvisso var hela vagnen usel men det är en annan historia :)...)

Precis. Man vet ju inte vad man får för bebis i storlek :) Min bästa väninna fick en liten bebis med särskilda behov = sen i utvecklingen och använde liggdel i typ nio-tio månader. Medan min syster fick byta till sittdel och bakåtvänd barnstol redan efter några månader för då var hennes bebis stl 74, både lång och tjock. :)
  • Duckan

Jag var väldigt förtjust i tanken på en Brio Happy när vi letade vagn. Tyvärr var den alldeles för tung för mig. Skulle upp och ner en trappa med den varje dag samt att för mig var svängbara hjul bättre.
    För dig som inte har dem kraven ts så kan en Happy vara perfekt.

• isolande
    mcflurry skrev 2015-10-21 21:19:30 följande:

[quote=75905990][quote-nick]isolande skrev 2015-10-21 21:18:13 följande:[/quote-nick]Jag har haft många vagnar och de enda jag varit 100 % nöjd med är Emmaljungas. De slår alla andra märken med hästlängder både i funktion och design.[/

Vilken av dem? Antar att det finns massa olika modeller??

Jag har haft en beg Duo Edge och en Nitro när barnen var yngre , nu har vi en Buddy S. Syrran hade också en duo edge först, sen bytte hon till Ozone. Min morsa hade en City Cross hos sig eftersom alla vi systrar fick barn samtidigt och det behövdes alltid en vagn när vi hälsade på. Har använt alla dessa vagnar i perioder beroende på behov, bytt dela hit och dit och sådär. Grymma.

Har fler systrar med barn och många kompisar som fått barn samtidigt och deras vagnar har alla något som blivit störande efter ett tag: Trång sittdel, mörk, kort suflett, tung, brett chassi, för låg liggdel (buggorna t.ex), krånglig att fälla ihop, osv osv.

Nä, Emmaljunga knäcker Glad
  • Stella was a diver

Så här valde jag och maken barnvagn Glad. Vi använde oss av sökmotorn här: www.hittabarnvagn.nu/ och klickade i de viktigaste för oss (skulle gå in i bakluckan på bilen och kunna ha sittdelen vänd bakåt) och fick då upp en lista med vagnar. Vi läste sedan recensionerna av vagnarna här: www.barnvagnsblogg.com/ och valde ut de tre som verkade passa oss bäst. Vi åkte sedan till en återförsäljare och provkörde de tre vagnarna och provade att fälla in dom i vår bil. Den vagnen som var min favorit innan jag provkörde var faktiskt den jag gillade minst att köra! Sen åkte vi hem, lade en blocket-bevakning på vår favoritvagn och köpte en bättre begagnad Flört. Rekommenderar denna metod, särskilt att faktiskt provköra och jämföra innan köp!

• mcflurry

Tack för era tips!

Var faktiskt å kikade på vagn idag... Brio har tydligen blivit uppköpta av Britax och brio halt är därmed utgående fick jag veta.. Fastnade för en annan, en Emmaljunga Viking..tror jag den hette.. Och kikade även på Bugaboo Cameleon tror jag det var..

• mcflurry

Har funderat en hel del..vart å tittat på vagnar å även kikat på blocket... Lutar nog att vi köper en begagnad..känns som man kan hitta typ som en ny fast till mkt billigare peng.. Många verkar bara använda typ ett pat månader å inte slitna.. Så det lutar nog mot att man köper begagnat..

Svar på tråden Vilka barnvagnar är de som är mest populära?