• Anonym (Styvmorsan)

Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?

Hej allihopa.

Kan tänka mig att påhoppen kommer hagla, men jag är beredd.

Snart vankas de skollov, då jag är mammaledig så blir ju barnen hemma med mig såklart, fritids är ju uppsagt. Jag har några barn, jag har ganska nyss fått en till så hormonerna är i rullning.. Jag känner mig otillräcklig för allt å alla, dåligt samvete att man inte hinner alla barn just nu på de sättet man vill, är helt slut efter vakna nätter m.m.. Ja ni kanske förstår.

Äntligen skulle lovet komma så jag får mer tid med mina barn, men nu är de tydligen bestämt att sambons barn sen tidigare ska vara här med mig den veckan också, fast de är mammans vecka. Pappan jobbar så här kommer jag stå själv med alla barnen, så mitt dåliga samvete är genast ännu värre.. Tycker ni att de är mitt jobb? Eller är jag bara egoistisk som ser till mig själv och mina barn för tillfället? Hade de varit vår vecka så hade de ju inte varit samma sak, då är de ju självklart att de ska vara här!

• Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?
  • BioBonus
    ernstina skrev 2015-10-22 13:54:06 följande:
    Men det är ju inte han som ska ha dem den veckan? TS har redan skrivit att det inte hade varit ett problem om det varit en ordinarie vecka då hon hade haft det med i planeringen...
    Som det blir nu så kommer de vara hos TS i tre veckor i sträck.
    Jag har uppfattat det som att det är pappans vecka, men att det är mamman som har lämnat in att barnen inte ska vara på förskola/fritis den veckan (trots att hon själv inte kan ta hand om dem för att hon ska jobba), eftersom hon anser att de SKA vara lediga på loven. Men jag kan ha uppfattat det fel?
  • ernstina
    BioBonus skrev 2015-10-22 13:58:35 följande:
    Jag har uppfattat det som att det är pappans vecka, men att det är mamman som har lämnat in att barnen inte ska vara på förskola/fritis den veckan (trots att hon själv inte kan ta hand om dem för att hon ska jobba), eftersom hon anser att de SKA vara lediga på loven. Men jag kan ha uppfattat det fel?
    Nja, så här står det i TS, det tolkade jag som att de inte skulle vara hos TS den veckan:

Äntligen skulle lovet komma så jag får mer tid med mina barn, men nu är de tydligen bestämt att sambons barn sen tidigare ska vara här med mig den veckan också, fast de är mammans vecka.
    Assumption is the mother of all Fuck ups
  • Anonym (T)
    ernstina skrev 2015-10-22 13:54:06 följande:

Men det är ju inte han som ska ha dem den veckan? TS har redan skrivit att det inte hade varit ett problem om det varit en ordinarie vecka då hon hade haft det med i planeringen...

Som det blir nu så kommer de vara hos TS i tre veckor i sträck.

Och var framkommer det att dom kommer att vara hos TS 3 veckor i sträck?
  • BioBonus
    ernstina skrev 2015-10-22 14:00:32 följande:
    Nja, så här står det i TS, det tolkade jag som att de inte skulle vara hos TS den veckan:

Äntligen skulle lovet komma så jag får mer tid med mina barn, men nu är de tydligen bestämt att sambons barn sen tidigare ska vara här med mig den veckan också, fast de är mammans vecka.

Och jag läste det här :) Det är i vilket fall som helst skit samma eftersom huvudfrågan är varför hon inte blir tillfrågad.

"Hon frågade hur de skulle bli på lovet, han antog väl att de var hans vecka, och de var jag ju såklart Ok på, jag kan ju inte göra så mycket annat. Förutom att jag ifrågasatte varför de inte kan vara på fritids eller dagis, men hon bestämmer tydligen att om de är lov så är dom lediga. Fattar inte riktigt varför. Anser hon att dom ska vara lediga och skriver ledig innan någon annan får sagt sitt så tycker väl jag att då får hon ha dom lediga hemma då. "

• ernstina
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 14:01:18 följande:
    Och var framkommer det att dom kommer att vara hos TS 3 veckor i sträck?
    Enligt TS är den veckan inte deras ordinarie, det är mammans vecka. Ingenstans har de sagt att det är fråga om ett byte av vecka, men är det så då är det ju ett bättre läge...

Från TS: Äntligen skulle lovet komma så jag får mer tid med mina barn, men nu är de tydligen bestämt att sambons barn sen tidigare ska vara här med mig den veckan också, fast de är mammans vecka.
  • ernstina
    BioBonus skrev 2015-10-22 14:03:17 följande:

Och jag läste det här :) Det är i vilket fall som helst skit samma eftersom huvudfrågan är varför hon inte blir tillfrågad.

"Hon frågade hur de skulle bli på lovet, han antog väl att de var hans vecka, och de var jag ju såklart Ok på, jag kan ju inte göra så mycket annat. Förutom att jag ifrågasatte varför de inte kan vara på fritids eller dagis, men hon bestämmer tydligen att om de är lov så är dom lediga. Fattar inte riktigt varför. Anser hon att dom ska vara lediga och skriver ledig innan någon annan får sagt sitt så tycker väl jag att då får hon ha dom lediga hemma då. "

OK, my bad
  • Ess
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:51:07 följande:
    Eftersom att hon är hemma och är föräldraledig med bebisen hinner väl hennes övriga barn med att få egen tid med henne?

Bonusbarnen bor ju inte där på heltid, utan dom veckor som han har dom.
    Hennes övriga barn går troligen också i skolan. Ska hon behöva ställa in sina planer och göra sina barn besvikna?

Då hans barn ändå inte kommer att umgås med sina föräldrar under dagen, så kan de lika gärna va på fritids.
  • Pojkmamma01

Om hans barn ska vara hemma hela livet får väl han ta ledigt och hjälpa dig. Annars får de väl vara hos mamman.
    Varför är du överhuvudtaget ett alternativ?

• Brumma
    Anonym (T) skrev 2015-10-22 13:51:07 följande:

Eftersom att hon är hemma och är föräldraledig med bebisen hinner väl hennes övriga barn med att få egen tid med henne?

Bonusbarnen bor ju inte där på heltid, utan dom veckor som han har dom.

Och denna veckan skulle de vara hos mamman...
  • Anonym (T)
    Ess skrev 2015-10-22 14:06:23 följande:

Hennes övriga barn går troligen också i skolan. Ska hon behöva ställa in sina planer och göra sina barn besvikna?

Då hans barn ändå inte kommer att umgås med sina föräldrar under dagen, så kan de lika gärna va på fritids.

Yngre skolåldern står det att hennes övriga barn är i.
  • Pojkmamma01
    Pojkmamma01 skrev 2015-10-22 14:08:55 följande:

Om hans barn ska vara hemma hela livet får väl han ta ledigt och hjälpa dig. Annars får de väl vara hos mamman.
    Varför är du överhuvudtaget ett alternativ?

*livet=lovet..
  • nevermind
    Anonym (Styvmorsan) skrev 2015-10-21 14:33:30 följande:

Nej alla barnen är i yngre skolåldern så de är ingen som kan ta hand om "sig själv".. Jag är inte tillfrågad öht, bara tagen för given som hennes eller deras barnvakt. Dom har ju ändå rätt till dagis och skola, som de flesta barn med arbetande föräldrar är på just på loven. Jag känner mig bara så utnyttjad och slutkörd för tillfället.. Blir så ledsen

Har barnens pappa bestämt det över huvudet på dig?! Mamma får givetvis ordna med fritids och dagis och OM du vill ha barnen hos dig nån dag så ska det vara du som erbjuder dig.
    Jag tycker det är bra att barnen får umgås med sina syskon hela dagarna men i din situation och på grund av hur de har behandlat dig så hade jag tok-nobbat!!!
  • nevermind
    Anonym (Styvmorsan) skrev 2015-10-21 21:04:44 följande:
    Dom har precis lika regler och allting lika när dom är här! Den veckan dom är här behandlas dom precis som mina egna. Jag vabbar för dom, har dom studiedag eller planeringsdag är dom med mig om jag är ledig, jag har tom haft dom sjuka hos mig när mamman inte velat vabba om jag varit ledig. Eftersom jag nu blir så gott som låst hemma och inte kan göran de roliga jag tänkt, så ja då är jag skithemsk, men mer mot mina egna!
    Du gör mer än tillräckligt, du verkar vara en jättefin bonusmamma!

Angående att biomamman tycker att du ska ha dom hemma för att du är ledig så nej, du är inte ledig. Du är ledig från jobbet för att ta hand om bebisen.

Och vadå att du vabbat för att mamman inte ville vabba??
  • sanner

Fy F-n för er som lägger skuld på en nyförlöst kvinna som "borde ta sitt ansvar" & stackars barn etc etc, Rent ut sagt fy f-n för er.
    Och tänk till en extra  gång innan ni svarar.

• Anonym (Y)
    sanner skrev 2015-10-22 23:04:42 följande:

Fy F-n för er som lägger skuld på en nyförlöst kvinna som "borde ta sitt ansvar" & stackars barn etc etc, Rent ut sagt fy f-n för er.

• Pojkmamma01
    sanner skrev 2015-10-22 23:04:42 följande:

• Anonym (Elsa)

Är det mammans vecka så tycker jag det är taskigt av din sambo att gå med på detta oavsett om det är ett byte eller att mamman bara "bestämt detta" eftersom att HAN SJÄLV inte ska vara ledig. Utan då ska du ha alla barnen hemma, det hade inte jag accepterat.

Antingen tar han också ledigt så att han faktiskt kan umgås med sina stora barn. Eller så är de hos sin mamma som planerat och har hon inte möjlighet att ta ledigt på loven vilket är fullt förståeligt (det är få som kan vara lediga alla lov alltid) så får barnen vara på fritids. Barn lider inte av att vara på fritids heller på loven eftersom det kan hända en del kul där då också.

Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?