• valpis85

vår 5 månaders kattunge är elak mot vår nya 12 veckors kattunge

köpte honom igår och den 5 månaders kattunge är med en hane, allt gick bra igår tills den 5 månaders började beete sig agressivt, biter, hoppar lägger sig på honom, biter så den lilla skriker jätte högt, vad ska man göra? den 5 månaders kattungen skriker och letar efter den lilla hela tiden om han inte ser honom

• Svar på tråden vår 5 månaders kattunge är elak mot vår nya 12 veckors kattunge
  • nokitus

Tja, katter geälar ju oftast en par dagar innan dom blir vänner, det brukar ta en par dagar så har dom det på klart vem som bestämmer. Jag minns när jag tog min yngsta hamnade jag att.låsa in honom på natten ifrån de andra två, tror det tog typ 3 dagar så var allt frid och fröjd.

Det gäller nog bara att vänta ut det och se till att den lilla.inte.blir skadad.

• Laceyy

Det är bara för att visa dominans.. Och att han var där först, de lägger sig nog efter några dagar. Och tror det är extra mycket eftersom båda är hanar. Min hane var likadan men nu är dom bästa vänner :)

• jenny99

Jag har två han katter sen de var små,en kom före den andra.Ja de bet o jagade..som tur var jag hemma hela tiden och passade dom.Lyfte bort ena och markera,innan det gick för långt.Såg till att mat o toabesök och vila aldrig blev störd.Det hela lägger sig sen,efter 2 veckor busade våra katter och lekte jage i hela huset.

Svar på tråden vår 5 månaders kattunge är elak mot vår nya 12 veckors kattunge