• mercabounce

Vilka lånebolag ska jag söka hos i första hand?

Eftersom varje förfrågan tydligen är en anmärkning så vill jag söka rätt från början så jag behöver lite tips.

Jag har:

-ca 94 000 per år skattat
    -Inga betalningsanmärkningar (aldrig haft)
    -Inga förfrågningsanmärkningar
    -Folkbokförd på hus, ej hyresrätt

• Svar på tråden Vilka lånebolag ska jag söka hos i första hand?
  • mercabounce

Tillägg:

Min uc barometer står i mitten på "bra".

Jag vill låna 50 000 - 100 000 kr, så mycket som möjligt.

• mercabounce
    Tines skrev 2015-10-18 18:04:31 följande:

Hos din bank.

Provade förra året, gick ej.
  • Mael08

Nej, en förfrågan är inte en anmärkning. Däremot är många förfrågningar ett tecken på att du är väldigt aktiv när det gäller att söka krediter, vilket i sig tolkas som en varningssignal, speciellt om du bara har en årsinkomst på 94 kkr. Att du är folkbokförd i ett hus är oväsentligt ur ett kreditperspektiv, om du inte äger något av fastigheten.

Har du inget som du kan ställa som säkerhet för lånet? Vad ska du använda pengarna till?

• mercabounce

Någon som hade tips på lånebolag som skulle kunna säga ja med mina kriterier, så jag söker rätt från början, eftersom förfrågningsdiplomen sitter kvar i ett år.

• KaSaM

Troligen är din inkomst för låg men bästa är att boka ett personligt möte med din bank, ha en klar kalkyl på att du klarar återbetalningen enligt din budget.

• mercabounce
    KaSaM skrev 2015-10-19 19:52:51 följande:

Troligen är din inkomst för låg men bästa är att boka ett personligt möte med din bank, ha en klar kalkyl på att du klarar återbetalningen enligt din budget.

Hur skriver jag en kalkyl, hur ska den se ut? 

Vilken attityd och personlighet ska jag presentera på bankkontoret?
  • KaSaM

Du behöver visa för banken att din inkomst klarar utgiften det innebär att betala tillbaka lånet varje månad.

Var ödmjuk, och om du ska låna pengar till ren konsumtion så tänk på att det ibland kan vara bra att också ha utrymme för ett sparande i din budget.

Svar på tråden Vilka lånebolag ska jag söka hos i första hand?