• Monchichier

Nya sevärda serier?

Just nu råder serietorka här hemma så nu skulle jag vilja ha tips på vad man kan titta på. Orkar dock inte titta på 7 säsonger för att hinna ikapp, så relativt nya serier är det jag söker.

Blindspot är typ den enda jag hittat som började den här säsongen, men jag tycker ju att det borde finnas fler.

Hit me with your best shot! 

• Svar på tråden Nya sevärda serier?
  • flygrl

Wow...vad många bra tips det va i den här tråden. Mycket i min smak.

Anniiee, du har verkligen koll!

• Aniiee
    flygrl skrev 2015-10-24 14:47:36 följande:

Wow...vad många bra tips det va i den här tråden. Mycket i min smak.

Anniiee, du har verkligen koll!

Solig
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Grodis15

Har ni några tips till mig som gillar serier i stil med:

Shameless

Weeds

Orange is the new black

Breaking bad

Jag gillar inte fantasy och sci-fi och få blir utbudet smalt :(

• Aniiee
    Grodis15 skrev 2015-10-24 16:32:18 följande:

Har ni några tips till mig som gillar serier i stil med:

Shameless

Weeds

Orange is the new black

Breaking bad

Jag gillar inte fantasy och sci-fi och få blir utbudet smalt :(

Smalt med tanke på alla komedier och kriminalare som går? Nja... det kan jag inte hålla med om. Men visst är det mycket fantasy och framför allt krimsci-fi just nu. Vet inte varför det blivit så poppis att kombinera kriminalare med science fiction (och i viss mån även fantasy)

Tips? Tja.... Tycker du om kriminalare så går ju NCIS (Inter mindre än 3 versioner), Criminal Minds och Bones. Åt det mer komiska hållet så går ju Arrested Development, Modern family....

Om man kollar vilka du skrivit kommer jag spontant på en hög gamla serier, men de går ju inte på TV. Tror jag. Jag tittar inte på TV. Men i alla fall skulle jag reka Californication, Bad Girls, Scandal, The Wire, The Shield, kanske Deadwood....
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Grodis15
    Aniiee skrev 2015-10-24 17:09:08 följande:

Smalt med tanke på alla komedier och kriminalare som går? Nja... det kan jag inte hålla med om. Men visst är det mycket fantasy och framför allt krimsci-fi just nu. Vet inte varför det blivit så poppis att kombinera kriminalare med science fiction (och i viss mån även fantasy)

Tips? Tja.... Tycker du om kriminalare så går ju NCIS (Inter mindre än 3 versioner), Criminal Minds och Bones. Åt det mer komiska hållet så går ju Arrested Development, Modern family....

Om man kollar vilka du skrivit kommer jag spontant på en hög gamla serier, men de går ju inte på TV. Tror jag. Jag tittar inte på TV. Men i alla fall skulle jag reka Californication, Bad Girls, Scandal, The Wire, The Shield, kanske Deadwood....

Skulle varit tydligare. Gillar inte heller kriminalserier och det är inte en komediserier jag är ute efter just nu.

Ska kolla upp de serier du skrev längst ner, jag kollar inte heller på tv så det spelar ingen roll.
  • CatMan

Jag såg det första avsnittet av Jessica Jones på Netflix.
    Den serien börjar helt i min smak... lite skitig New York miljö, mörk humor, sparsmakat med action, men när det var drag så var det bra.
    Har du sett Daredevil på Netflix, så förstår du vad jag menar Glad

• Aniiee
    kattpappan skrev 2015-11-25 20:34:04 följande:

Jag såg det första avsnittet av Jessica Jones på Netflix.
    Den serien börjar helt i min smak... lite skitig New York miljö, mörk humor, sparsmakat med action, men när det var drag så var det bra.
    Har du sett Daredevil på Netflix, så förstår du vad jag menar Glad

Ska börja se den idag =)
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • CatMan
    Aniiee skrev 2015-11-25 20:54:38 följande:
    Ska börja se den idag =)
    Va kul, jag gillade det första avsnittet, men min fru tyckte det var rörigt ( iofs så har vi helt olika filmsmak så jag har rätt Skrattande )
  • gahadas

Generation Kill.... finns inget bättre. Baserat på verkliga händelser och skildrar krig på ett helt annat sätt
    Bara 7 avsnitt eller nåt och jag tyckte den var lite konstig/seg i början. Men efter sista avsnittet insåg jag att det förmodligen var den bästa serie jag någonsin sett.
    Full med sköna scener som typ denna

• Undska

The bastard executioner :) det är Kurt sutters nya serie han gjort efter SoA. Tycker den är kanon!

Svar på tråden Nya sevärda serier?