• Tihi

Existerar bekväma skor för kvinnor överhuvudtaget?

Jag är på jakt efter bekväma skor som inte ser ut som tantskor. Vad kan ni rekommendera? Det kan vara vilken sorts sko som helst, med eller utan klack, bara dom ger bra stöd för foten och resten av kroppen också.

Gympadojjor går bort men annars kan det vara vilken modell som helst.

• Svar på tråden Existerar bekväma skor för kvinnor överhuvudtaget?
  • Tom Araya

Det beror ju på vad du m enar med "för kvinnor"? Det finns ju unisexmodeller.

• Tihi
    Tom Araya skrev 2015-10-15 22:56:30 följande:
    Det beror ju på vad du m enar med "för kvinnor"? Det finns ju unisexmodeller.
    Skor från damavdelningen kanske? Vad tänkte du med unisexmodeller? Converse eller något annat?
  • Tom Araya
    Tihi skrev 2015-10-15 22:58:00 följande:
    Skor från damavdelningen kanske? Vad tänkte du med unisexmodeller? Converse eller något annat?
    Sneakers, jogginskor, sandaler, Ecco m.fl.
  • elyse

Jag tycker Tamaris är ett bra märke. Finns på bl.a. DinSko.

• BCH52

Jag köper numera endast skor av märket Mephisto, mephisto.se, det är de enda skor mina konstiga fötter är bekväma med. Jag köper dem i en skoaffär i Falun, åker dit särskilt bara för det. Visst kan man köpa online, men just skor vill jag helst prova först.

• MallaL

Jag köper nästan alla mina skor hos Frövi i Gamla Stan, Stockholm. De har butiker i Umeå och Malmö också tror jag.

I vanliga skoaffärer är de flesta skor obekväma för mig, sandaler och gympaskor är det enda jag kan ha där.

Frövi har en hemsida där man kan se alla modeller!

• Zarch

Vill man inte sticka ut för mycket så funkar ju Johnny bulls, finns både som stövel och boots.

Känns som att det ska vara stövlar i år oavsett klackhöjd, zalando och boozt har ju ett rätt bra sortiment på nätet att spana in.

• BuoBä

Nästan alla mina skor är Gabor. De har ett par riktigt tantiga modeller som de förmodligen har tillverkat sen 1800 kallt, men det mesta är modernt.

• Tihi

Vad roligt med alla nya förslag! Vissa har jag inte ens hört om förut men ska absolut kolla upp dom.

• Sarakechi

Jag går alltid i sneakers, köpte ett par på herravdelningen eftersom mina fötter är för stora för damutbudet. Assköna skor!

• MrsMia

Palladium, framförallt den högre modellen, är sjukt bekväma och har attityd

Svar på tråden Existerar bekväma skor för kvinnor överhuvudtaget?