• Molli

Missfall-ingen mens- haft ÄL? Nid?

Hej,

Hoppas få era tankar om detta och kanske andra som haft liknande händelser....

(Och jag vet att mensen kan hoppa och ha sig)

I mitten av maj fick jag MF,

Mensen kom igång i juni och första mensdagen var mellan den 16e - 21e varje månad (relativt regelbunden cycel enligt mig)

- fram tills i augusti då jag hade min senaste normala mens.

Har inte haft mens sedan dess, men för ca 10dgr sedan hade jag en liten rosa flytning på pappret efter kissbesök o även en ljusbrun flytning på pappret dagen efter.

KAN jag haft ÄL & att de små blödningarna var en nidis?

Gravtest är negativt.

Vet inte riktigt om dagarna för att de ska va en nidis stämmer....

• Svar på tråden Missfall-ingen mens- haft ÄL? Nid?
  • Cyanea

Jag beklagar verkligen ditt MF :( 

Det där med nidblödningar är stort på diverse forum, men egentligen är det inget man direkt hittat belägg för att det faktiskt förekommer. Enstaka fall säger vården kan förekomma, men att det skulle vara så vanligt som det ser ut om man googlar är extremt otroligt, så jag hade inte satsat mina pengar på det. 

Däremot kan man få små blödningar i samband med ägglossning. Så det du haft skulle kunna vara ÄL-blödning, alternativt någon liten mellanblödning. Mellanblödningar kan komma när man inte haft mens på ett tag och slemhinnan helt enkelt blir tung, eller på grund av vissa hormoner i kroppen. 

Håller tummarna för att fin kropp snart blir sig lik igen och att du får plussa igen :) 

• Molli

[quote=75871640][quote-nick]Cyanea skrev 2015-10-13 14:48:26 följande:[/quote-nick]

Jag beklagar verkligen ditt MF :( 

Det där med nidblödningar är stort på diverse forum, men egentligen är det inget man direkt hittat belägg för att det faktiskt förekommer. Enstaka fall säger vården kan förekomma, men att det skulle vara så vanligt som det ser ut om man googlar är extremt otroligt, så jag hade inte satsat mina pengar på det. 

Däremot kan man få små blödningar i samband med ägglossning. Så det du haft skulle kunna vara ÄL-blödning, alternativt någon liten mellanblödning. Mellanblödningar kan komma när man inte haft mens på ett tag och slemhinnan helt enkelt blir tung, eller på grund av vissa hormoner i kroppen. 

Håller tummarna för att fin kropp snart blir sig lik igen och att du får plussa igen :) 

Okej, tack för all info :)

Jag har bara haft så med rosa flytning osv vid ett tillfälle innan, så kom och tänka på att det kanske var något med nidis, kanske mellanblöd som du skrev. Eller ÄL.

Blir vårdcentralen om ej mensen kommit tills dess, så dom får hjälpa mig få igång mensen :)

• Cyanea
    Molli skrev 2015-10-13 18:51:22 följande:

Okej, tack för all info :)

Jag har bara haft så med rosa flytning osv vid ett tillfälle innan, så kom och tänka på att det kanske var något med nidis, kanske mellanblöd som du skrev. Eller ÄL.

Blir vårdcentralen om ej mensen kommit tills dess, så dom får hjälpa mig få igång mensen :)

Hoppas det var till hjälp. Hade inte heller så mycket märkliga saker förrän jag började försöka skaffa barn, och för mig har det tagit tre år så jag har hunnit med en hel del märkliga saker vid det här laget, bland annat såna här små blödningar någon gång. 

Det låter bra att söka hjälp tycker jag :) Kanske kan en gynekolog vara bra? 
  • Molli

Talat med gyn,

- de gör ingen undersökning av utebliven mens förens efter 6månader......

:(

• Cyanea

Tråkigt för dig :( Men jag tror att det är så överallt, det är liksom inget onormalt med utebliven mens någon gång då och då, även om det är onormalt för dig. I slutänden är det kroppen som måste komma i balans, och det gör den bäst av sig själv. 

Hoppas det kommer igång snart. Försök att inte oroa dig tills dess. 

• Molli

Inget jag går o tänker på stup i kvarten, men ändå trist för har jag ingen mens så har jag väl förmodligen inte ÄL heller och då är de massa månader som vi ej kan bli gravida...:/

Det kommer när de kommer :)

Önskar mensen kunde komma igång bara!!

Svar på tråden Missfall-ingen mens- haft ÄL? Nid?