• lazylady

Utpressning?

Om man har begått en lagbrott och blir utpressad på pengar för att den andra ska avslöja brottet man har begått för polisen, kan man göra något åt det? Då erkänner man ju brottet samtidigt. Kanske ingen inget att göra då liksom? Glad

(Tänker på ett oskyldigt brott, men ändå ett brott.)

• Svar på tråden Utpressning?
  • lazylady

Hade sex med en 15-åring, nån vecka senare säger han att han är 13 och hotar att anmäla om han inte får pengar hela tiden. Han var med på sexet och den som var mest drivande, men det bortser ju inte det faktum att det är olagligt att ha sex med någon under 15. (Personligen tycker jag detta är en löjlig lag, men det är ju en annan historia. Jag tänder inte på barn, bara tonåringar och mest vuxna.) Har bevis på utpressning, intresse för sex och att han stulit och försök stjäla en del saker för mig. Jag är livrädd!!! Vad ska jag ta mig till?
     SkämsGråterSkrikandesGråterGråter

• Fläderblomster
    lazylady skrev 2015-10-21 18:51:58 följande:

Hade sex med en 15-åring, nån vecka senare säger han att han är 13 och hotar att anmäla om han inte får pengar hela tiden. Han var med på sexet och den som var mest drivande, men det bortser ju inte det faktum att det är olagligt att ha sex med någon under 15. (Personligen tycker jag detta är en löjlig lag, men det är ju en annan historia. Jag tänder inte på barn, bara tonåringar och mest vuxna.) Har bevis på utpressning, intresse för sex och att han stulit och försök stjäla en del saker för mig. Jag är livrädd!!! Vad ska jag ta mig till?
     SkämsGråterSkrikandesGråterGråter

Att han har försökt utpressa dig förminskat inte ditt brott. Han är ju inte ens straffmyndig.

Hur gammal är du? Är du över 20? För då tror jag inte att det är särskilt troligt att du går fri från straff. Varför vill du ha sex med så unga människor? Förstår du inte att de hamnar i underläge?

Förstår ju att du tycker att det är en löjlig lag med tanke på att du är hebefil eller liknande men jag tycker faktiskt att man kan hålla sig ifrån att ha sex med såna som är under 15 år.
  • lazylady
    I 30-årsåldern. Jag hamnar ju också i underläge när dom pressar ut mig. Man sätter inte alla män som haft sex med kvinnor i fängelse bara för att kvinnor är i underläge eftersom dom är fysiskt svagare och kan därmed ha blivit våldtagna. Dum logik alltså. Men borde se till varje enskilt fall tycker jag. Eller vad menar du med underläge? Det var en dröm att nån gång få ta en ung killes oskuld, men eftersom jag var väldigt deprimerad då och eftersom jag alltid har varit en naiv person insåg jag inte vad jag gav mig in på. Jag känner mig otroligt dum. Men om jag ska vara ärlig, inte omoralisk. Denna kille skrämmer mig dock, han har suttit på ungdomsanstalt förut (vet inte varför, och han tyckte inte det var så hemskt) och hans pappa är tydligen kriminell. Han verkar inte klok. När jag sa att jag känner stora starka killar som gärna skulle göra mig en tjänst, sa han att bra nu har du hotat mig också. Nån jurist här som vet vad som gäller? Vad ska jag göra. Är dessutom rätt att inte kunna göra den planerade usa-resan om jag blir arresterad. Verkar som mitt liv är slut nu liksom. Precis när jag äntligen hade fått det lite bättre.
  • Maria 434

Stå för vad du gjort och visa polisen hans utpressningsmail.

Då får ni båda ert straff.

Att vilja ha sex med en 15-åring när man är 30 är enligt mig helt bisarrt.

• Fläderblomster
    lazylady skrev 2015-10-21 19:24:42 följande:

I 30-årsåldern. Jag hamnar ju också i underläge när dom pressar ut mig. Man sätter inte alla män som haft sex med kvinnor i fängelse bara för att kvinnor är i underläge eftersom dom är fysiskt svagare och kan därmed ha blivit våldtagna. Dum logik alltså. Men borde se till varje enskilt fall tycker jag. Eller vad menar du med underläge? Det var en dröm att nån gång få ta en ung killes oskuld, men eftersom jag var väldigt deprimerad då och eftersom jag alltid har varit en naiv person insåg jag inte vad jag gav mig in på. Jag känner mig otroligt dum. Men om jag ska vara ärlig, inte omoralisk. Denna kille skrämmer mig dock, han har suttit på ungdomsanstalt förut (vet inte varför, och han tyckte inte det var så hemskt) och hans pappa är tydligen kriminell. Han verkar inte klok. När jag sa att jag känner stora starka killar som gärna skulle göra mig en tjänst, sa han att bra nu har du hotat mig också. Nån jurist här som vet vad som gäller? Vad ska jag göra. Är dessutom rätt att inte kunna göra den planerade usa-resan om jag blir arresterad. Verkar som mitt liv är slut nu liksom. Precis när jag äntligen hade fått det lite bättre.

Jag läser juridik. Inte läst så mycket straffrätt än dock. Men jag skulle råda dig att gå till polisen och stå ditt kast, det är väl enda sättet att få stopp på utpressningen.

Sen funkar det sällan att spela dum. Det är väl ändå normen att man inte har sex med personer i nedre tonåren när man är över 30 oavsett hur naiv man är. Du hade ju ett mål, du ville ta en killes oskuld och därför letade du ju medvetet efter väldigt unga personer att ha sex med.

För mig är det du gjort omoraliskt och du kanske har lärt dig din läxa men det var fortfarande olagligt.
  • lazylady

...eller Lolita för den delen? Dom historierna är ju bara smygporr i förklädnad som kultur.

• Fläderblomster
    lazylady skrev 2015-10-22 15:56:57 följande:

...eller Lolita för den delen? Dom historierna är ju bara smygporr i förklädnad som kultur.

Du kan väl försöka använda dom filmerna som bevis i domstol. Hade iaf blivit underhållande.
  • lazylady
    Fläderblomster skrev 2015-10-22 16:11:50 följande:
    Du kan väl försöka använda dom filmerna som bevis i domstol. Hade iaf blivit underhållande.
    Du verkar inte förstå min poäng. 
  • Hadraniel

Frågan är ju även hur starka bevis personen som TS har haft sex med kan presentera gällande att de faktiskt har haft sex. Har svårt att tänka mig att TS skulle bli dömd mot sitt nekande utan att det går styrka på något sätt och särskilt om killen hon har haft sex med har ett brottsligt förflutet samt blivit placerad på en anstalt för detta då det sannolikt minskar hans trovärdighet.

För egen del har jag svårt att se att TS har gjort något omoraliskt om hon nu verkligen trodde att killen var byxmyndig. Sedan kan jag själv inte förstå charmen med att ha sex med så unga människor och jag tycker att det skulle kännas totalt ointressant samt helt fel att ha sex med en 15-åring. Men alla har vi ju våra preferenser och fantasier vi vill uppfylla och så länge man inte har skäl att tro att man riskerar att skada någon annan individ genom att utföra dessa så tycker jag att det är helt ok att köra på.

• lazylady
    Fläderblomster skrev 2015-10-22 18:08:54 följande:
    Vad är din poäng då?
    Gissa.
  • lazylady
    felix le chat skrev 2015-10-22 21:52:21 följande:
    att du inte är helt frisk
    Det sa man om homosexuella också förr.

Nä, min poäng var naturligtvis att det inte är så konstigt att gilla tonåringar.
  • Kjell2
    lazylady skrev 2015-10-23 02:25:22 följande:
    Det sa man om homosexuella också förr.

Nä, min poäng var naturligtvis att det inte är så konstigt att gilla tonåringar.
    Att gilla tonåringar är inte konstigt. Men att inte ha förmågan att inse vad man inte ska göra är konstigt.

Och det är just det som det innebär att vara vuxen. Man kan sluta reagera på impulser, inse vilka konekvenser ens gärningar får för både en själv och sin omgivning, agera därefter och ta ansvar för sina handlingar.

• lazylady
    Kjell2 skrev 2015-10-23 08:31:16 följande:
    Att gilla tonåringar är inte konstigt. Men att inte ha förmågan att inse vad man inte ska göra är konstigt.

Och det är just det som det innebär att vara vuxen. Man kan sluta reagera på impulser, inse vilka konekvenser ens gärningar får för både en själv och sin omgivning, agera därefter och ta ansvar för sina handlingar.
    Men vad som är lagen och vad man tycker om lagen är två olika saker.
  • Kjell2
    lazylady skrev 2015-10-23 18:19:06 följande:

Men vad som är lagen och vad man tycker om lagen är två olika saker.

Ja, och?
Svar på tråden Utpressning?