• trixiedix

Värk i svank och kraftiga sammandragningar, ringa förlossningen?

Jag är i vecka 40 (39+1) och har hela dagen nu gått med denna värk i svanken, samt haft kraftiga sammandragningar. Nu känns det urfånigt att fråga om råd eftersom detta är mitt 3e barn men det är ju så olika varje gång. ska jag ringa förlossningen och fråga tro? vi har ju en bit till sjukhuset och eftersom jag haft förvärkar och kraftiga sammandragningar och mycket flytningar sedan flera veckor tillbaka vill jag vara på den säkra sidan..

Kan det börja med en konstant värk i ryggslutet tro??

• Svar på tråden Värk i svank och kraftiga sammandragningar, ringa förlossningen?
  • Birgitta02

Beror ju på hur långt det är mellan sammandragningarna. Är det riktiga värkar? Toppar sig magen? jag hade såna värkar var tionde minut i ett dygn innan det blev dags att åka till förlossningen.
    Ta tid på värkarna och ring sen förlossningen och fråga.

• trixiedix

Smärtan i svanken kommer bara mellan några minuters mellanrum, den är konstant där men är bara lite diffus för att sedan bli mer smärtsam..
    Tycker magen känns hård o toppig hela tiden jag :/ 

• prematur mor

Ta du och ring till förlossningen. Bättre att kolla en gång extra o då ni har långt så vänta ej för länge. Var själv öppen sex cm när jag fick min första. Känner inget tills de tog hinnorna o vattnet gick. Lycka till och grattis i förskott till ett nytt mirakel.

• peccavi

Molvärken kan vara att du håller på att öppna dig och komma in i den aktiva fasen av förlossningen, så har det varit för mig innan 4 cm. 
    Jag skulle väntat på att värkarna skulle starta och åkt in sen
    Lycka till!

• Iowhannah
    trixiedix skrev 2015-10-10 17:41:30 följande:

Födde en liten pojk kl 18.37 igår så det gick undan :)

Oj, det var snabbt! Grattis! :D
Svar på tråden Värk i svank och kraftiga sammandragningar, ringa förlossningen?