• Jennelii

    Fräscha smala nyblivna mammor...

    ser man banne mig överallt....små bebisar i vagnar o platt mage på mammorna o smala som stickor... *mummel* Jag satt på en bänk o tittade lite på folk o dom är ju hur många som helst, o fräscha ser dom ut oxå...som att dom bara lånat barnet typ =) Visst, det är ju så man VILL se ut (men inte gör) men hur gör dom? Går det av bara farten eller kämpar dom? Med mitt andra barn gick jag ner utan att jag gjorde nåt, gick ner till 58 kg och jag är 177 cm så jag var rätt smal, så smal har jag aldrig någonsin varit...varken före eller efter =)

    Jag kan bli lite knäpp o tänka att "jamen bara jag får bebisen så kommer jag att bli jättesmal o fin, vänta bara..." fast det lär jag ju få se i stjärnorna efter, jag är enormt lat (o bekväm) och orkar verkligen inte träna, tycker det är supertrist att vara ute o gå bara...o simma lär jag aldrig mer kunna göra efter bebisen kommer för jag kommer aldrig att ha barnvakt...jag verkar tro att en snygg kropp kommer automatiskt =) Men jag vet ju att det inte är så...jag brukar inte ha problem egentligen, brukar se helt ok ut trots tre barn o att jag aldrig tränat...brukar tänka att det skulle ändå kunna bli så mkt bättre om jag tränar. Men jag orkar ändå inte....mest är det kanske min sociala fobi som sätter stopp för det, vågar helt enkelt inte fara dit där det är massa folk, simma är ok men det är annorlunda. Aldrig på nåt träningsställe där nån kan SE om jag gör fel tex....

    Jag har aldrig sett mig som tjock....känns som jag är rätt ok...men när man ser sig i ett skyltfönster, eller på kort eller bara när man provar kläder...herregud!!! Jag kan ärligt inte ha några byxor jag tycker är snygga (INNAN jag blev gravid alltså) och jag vägrar inse att jag är tjock....en dag var jag på varenda affär i hela stan men inget passade, till slut bara rusade jag till bilen och grät hela vägen hem....jag ÄR inte tjock...jag vägrar. När jag beklagar mig för min kille säger han bara att jag får väl göra nåt åt saken då eller ger mig nån liten pik, istället för att säga att han tycker om mig som jag är... Jag vet att han har väldigt svårt för tjocka...fast det är samtidigt fel ord för jag dömer inte ANDRA för hur dom ser ut, har svårt att säga att nån är direkt tjock, vissa är ju bara SÅ fina fast dom är överviktiga....men jag känner mig bara som en oformlig massa....ibland vill jag inte klä av mig så han ser eller jag har svårt att ha sex för det känns som att han tycker jag är äcklig och avtändande...usch, jag tycker inte om mig själv längre.... =(

  • Svar på tråden Fräscha smala nyblivna mammor...
  • Meli

    Jag är för lång och för smal, ser inte det snygga i det.... skulle gärna korta ner mig en halv decimeter och gå upp ett par kg. Jag är 175 lång och väger 62. Trodde jag skulle bli lite rundare efter att jag fött barn, men allt bara rasade av igen :/

    Finns det någon som är nöjd med sig själv egentligen....

    Kram

  • eyry

    jag är en av "de där smala" också.

    vägde innan 48kg, nu ca 2 mån efter 51 kg utan att ha gjort ngt. men alla ska påpeka, särskilt andra mammor ( oftast äldre) att jag är så smal, och t.om kompisar i samma ålder 8 som ej har varit gravida) jämför sig med mig ochn tycker de är runda...hmm
    '

    inget kul att folk påpekar det hela tiden, ingen säger ju tex till en rund människa, men oj vad tjock du är, 2 mån efter graviditeten!!

    men det är absolut för mycket fixering vid just vikten , hatar det

  • dalarnarules

    kan tilläggas att det inte är endast efter graviditet som man går upp i vikt... jag har gått upp nästan 30 kg på tre år och det är inte speciellt roligt.. känner igen mig så väl i vad trådstartaren säger.. utom det där med att få barn för det har jag inte fått än... men jag har inte heller riktigt fattat att jag är tjock för jag har alltid varit smal förut, men när man ser sig i spegeln ute (tex i skyltfönster) så ser man hur hemsk man ser ut och det finns inte motivation till att börja träna heller... mår inte speciellt bra över detta och jag inser ju att jag måste göra nåt åt det men jag vet inte hur eller när jag ska börja...
    Vi har dock ett gym på jobbet som jag började på i vintras men sen kom det en massa annat emellan som gjorde att jag ine kunde gå dit och sen vart det bara uppskutet hela tiden och jag vet inte om jag kommer att hitta motivationen för att börja igen...
    phu... känns skönt att få "avlasta" lite på såna som har samma problem som en själv... Tack!

  • Jennelii

    Det är jobbigt när man inte riktigt fattat att man gått upp....en dag bara ÄR man tjock, hux flux...när det gått för långt känns det som att det är FÖR jobbigt att gå ner oxå... Det är så besvärligt, man klagar o klagar men kan ändå inte riktigt hitta orken att gå ner. Jag känner inte att jag får nåt stöd av min kille heller, han skrattar bara o säger att jag får väl börja träna o äta bättre, så klämmer han nånstans o påpekar att det är MER "Jennelii" än när vi träffades. Jag VET att han har svårt för det o jag verkligen drar mig för att visa mig, kan inte riktigt känna mig sexig utan vill helst att det ska vara mörkt =(

  • dalarnarules

    Exakt! kunde inte ha sagt det bättre själv! så är min man också.. om man sitter och säger att åh vad tjock jag har blivit, då får man bara medhåll och en massa "goda" råd som gör att man känner sig ännu fetare och äckligare... det är skitjobbigt!

  • Jennelii

    Ja, han borde kunna säga "men då finns det bara mer av dig att älska" med ett leende....eller nåt, sen kan man hitta på nåt, gå ut o gå eller äta nyttiga saker eller....ha mer sex =) Nää....bara han inte sa det på det sättet som han gör =(

  • dalarnarules

    precis... Fast min karl skulle också behöva gå ner lite i vikt och jag har föreslagit att vi ska gå ut och gå tillsammans men han vill inte och jag har ingen lust att gå ut själv.. speciellt inte där jag bor...

  • Bonanza

    Jag känner precis som ni, med förbehåll för att jag inte har fött barn dock, men jag har gått upp massa i vikt pga p-piller, och det fortsätter bara uppåt,.

    Jag får alltid en chock när jag ser mig i spegeln på stan, eller när kläderna inte passar längre. Förut var jag ju smal, men med former, nu är jag bara tjock, och det är inte kul alls! Som tur är så har jag en sambo som säger att jag är jättevacker osv, men vad hjälper det när jag ser ut som jag gör? Jag tycker absolut inte att det är fult att vara rund, men jag passar inte att vara det, ser bara uppsvälld ut...

    jajaja.. man får väl ta tag i det eller sluta gnälla, antingen eller =)

  • dalarnarules

    Bonanza: då är du i samma sits som mig.. jag har inte heller fått barn men ser ut som fan ändå...

  • Reclaimyourself

    Har bara läst TS, men tror det beror mycket på ålder. Vet inte hur gammal du är, men de smala, pigga söta och fräscha mammor med barnvagn jag ser är oftast i åldern 18-20 (gissningsvis). Visst finns det nyblivna mammor 30+ som är fräscha också, men de är betydligt färre. 

    Jag fick min son först när jag var 33, mitt enda barn hittills. Jag blev helt uppsvälld i ansiktet av sömnbristen, såg ut som ett monster.

  • Reclaimyourself
    Reclaimyourself skrev 2024-04-05 16:27:37 följande:

    Har bara läst TS, men tror det beror mycket på ålder. Vet inte hur gammal du är, men de smala, pigga söta och fräscha mammor med barnvagn jag ser är oftast i åldern 18-20 (gissningsvis). Visst finns det nyblivna mammor 30+ som är fräscha också, men de är betydligt färre. 

    Jag fick min son först när jag var 33, mitt enda barn hittills. Jag blev helt uppsvälld i ansiktet av sömnbristen, såg ut som ett monster.


    Varför tummen ner?
  • Reclaimyourself

    Ok, någon som tydligen blev triggad av mitt inlägg av någon anledning.. Nåt jag skrev som var väldigt känsligt tydligen! 😁😁

    Men fega lilla flicka, vågar du inte svara och ge mig kritik, utan sitter och svarar genom att göra tummen ner på alla mina inlägg? Jag kan ta kritik, men inte du tydligen? 

    VAD i inlägget var det som var så fel? Jag tycker inte att jag skrev något kränkande om någon!

Svar på tråden Fräscha smala nyblivna mammor...