Katt som kissar i sängen
Jag har en två årig honkatt som kissar i sängen samt bajsar utanför låda då och då. Hon kissar enbart i sängen när hon är ensam men hon är aldrig ensam mer än 24h (och det är få tillfällen som hon är ensam mer än 10 h).
Jag vet nu inte riktigt vad jag ska ta mig till då jag inte kan komma på något jag kan göra för att få henne att sluta. Jag tvättar sängkläder i ättika m.m och lådan är alltid ren nog. Jag bor dock i en väldigt lite etta (vilket betyder att jag inte kan stänga ute henne från sängen) men kanske är hon uttråkad. Dock har jag gjort allt som jag kan göra föra hitta grejer hon kan leka och underhålla sig själv med.
Jag fick henne för ca 8 månader sen och vet inte mycket om hennes tidigare hem (hon har haft 3 st) men får känslan att det är något som har hänt med henne och att hon inte mår bra. Hon är nämligen väldigt skygg och är egentligen bara okej med mig. Och inte ens med mig är hon 100% bekväm.
Mina tankar just nu är att jag antingen får hitta ett bra hem till henne eller avliva henne (den värsta tanken som finns). Självklart vill jag försöka hitta ett hem åt henne men ärligt talat så litar jag inte längre på att hon mådde bra i hennes förra hem heller. Snälla ge mig råd!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-03 07:14
Måste även tilläga att märks att hon vet att hon har gjort fel. Hon springer och gömmer sig varje gång hon ser att jag tar i lakanet när hon har kissat