Om Donald Trump blir vald som USA's nästa president, lovar han att skicka tillbaka TUSENTALS FLYKTINGAR till Syrien - vart hamnar de då!?
Om det blir så, att Donald Trump blir vald som USA's president, vart beger sig då dessa flyktingar istället?Vad tror ni?"Om republikanen Donald Trump nästa år blir vald till USA:s president tänker han skicka tillbaka tusentals flyktingar till Syrien.
- Vi kommer inte acceptera 200 000 personer som kan tillhöra IS. Om jag vinner så kommer de att skickas tillbaka, sa Donald Trump under ett valmöte i Keene i New Hampshire, enligt AP.
Förra veckan deklarerade USA:s utrikesminister John Kerry att USA ska ta emot omkring 200 000 flyktingar framför allt Syrien under de kommande åren.
Det fick den kontroversiella republikanen Donald Trump att gå upp i taket. Trump menar att flyktingarna kan tillhöra den extrema jihadistgruppen Islamiska staten (IS).
- Vi kommer inte att acceptera 200 000 personer som kan tillhöra IS. Vi har ingen aning om vilka de är. Om jag vinner så kommer de att skickas tillbaka, sade Trump under ett valmöte i Keene i New Hampshire.
Syrier ska stanna kvar och kämpa för sitt land
Trump anser att syrierna ska stanna kvar och strida för sitt land och ifrågasatte varför de inte gjorde det. Enligt Trump kan det vara ett av "tidernas största taktiska knep".
- Det kan handla om en armé med 200 000 personer. Det kan vara möjligt.
Miljoner människor flyr från stridernas Syrien. USA har tidigare kritiserats för att de har agerat passivt i samband med den akuta flyktingkrisen.
I en intervju med CBS News uppmanade Hillary Clinton, som tros bli Demokraternas presidentkandidat att öka insatserna då flyktingkrisen anses vara lika allvarlig som andra världskrigets.
- Jag anser att USA måste göra mer. Jag skulle vilja se att vi går från att ta emot 10 000 till 65 000 flyktingar, säger hon till CBS News.
USA meddelade nyligen att landet kommer att ta emot fler flyktingar framöver. Nästa år ökas antalet till 85 000 och för år 2017 till 100 000."
TT-AP-AFP
www.expressen.se/nyheter/trump-de-kommer-att-skickas-tillbaka/