• maria2015

Hjälp! Vart tog äggblåsan vägen?

Hej

Jag och min sambo försöker bli gravida och har försökt ett flertal gånger med både pergotime och nu senast letrozol för att stimulera till ägglossning ( har pco )

Nu till min fråga hoppas någon kan hjälpa mig eller dela med sig av egna erfarenheter.

På VUL dag 18 hade jag 1 st stor äggblåsa som såg jättefin ut 21 mm och slemhinnan 8mm.

Fick info att jag skulle ha ägglossning någon dag efter.

Då jag fortfarande inte dag 17 efter ägglossning inte fått någon mens gjorde jag gravtest, tyvärr negativt.

Dagen efter fick jag tid hos gyn, ny läkare.

Som meddelade lite lätt nonchalant att nej det ser inte ut som du haft ägglossning och ingen stor blåsa finns kvar.

Men vart tog då min 21mm stora äggblåsa vägen?

Förstår ingenting och får inget svar

Mkt tacksam för era svar!

Mvh Maria

• Svar på tråden Hjälp! Vart tog äggblåsan vägen?
  • Jag är bara jag

Vad jag vet är det helt omöjligt för en så stor äggblåsa att tillbakabildas. De över 10 mm brukar släppa ägg säger min läkare. Däremot kan det hända att de inte släpper ägget förrän blåsan är uppåt hela 30 mm plus att de ibland växer sakta (hänt mig) så du kanske helt enkelt hade senare äl än vad han trodde. I så fall är du runt BIM först nu.

• maria2015
    Jag är bara jag skrev 2015-10-01 18:05:50 följande:

Vad jag vet är det helt omöjligt för en så stor äggblåsa att tillbakabildas. De över 10 mm brukar släppa ägg säger min läkare. Däremot kan det hända att de inte släpper ägget förrän blåsan är uppåt hela 30 mm plus att de ibland växer sakta (hänt mig) så du kanske helt enkelt hade senare äl än vad han trodde. I så fall är du runt BIM först nu.

Hej Tack för ditt svar.

Jag har också hört över 12 mm så mognar de.

Därför så konstigt att den bara är borta och läkare säger att det inte varit ägglossning och jag kommer inte få mens.

Han sa att den typ dragit sig tillbaka. Han gjorde även ett gravid test på plats. Ej gravid :(
  • Jag är bara jag

21 mm och bara försvunnit? Nja,jag går inte på den. Du kan ha haft äl flera dar senare. Jag fick äl dag 21 el. var det t.o.m 22 en gång trots väl stor blåsa dag 14 så man vet aldrig. Du får testa om nån dag ifall mensen inte kommit.

Svar på tråden Hjälp! Vart tog äggblåsan vägen?