• Decibel84

Progesteron all

Nu har jag haft en progesteron all hemma i flera månader.
    Känner mig så osäker på när jag ska börja smörja, googlar snart ihjäl mig:S

Kort..

Jag misstänker att min luthelfas(hette det så?) är väldigt kort.

Eftersom jag har testat med ÄL tester i tre månader och ger inget utslag...alls.
    Är dock konstaterad ÄL genom en fertilitetsutredning(där dom sa åt mig på skarpen att sluta testa för det stressar och oroar mig)

Jag har en cykel på ca 25 dagar numer...(räknat 4 mån bak)
    Vet ju inte när jag har ägglossning, och det känns himla viktigt att smörja rätt.
    Läser att man ska smörja två dagar EFTER ägglossningen.

Hur ska jag göra?!

• Svar på tråden Progesteron all
  • melinas

Jag tror du bör göra ungefär såhär: Om din cykel är ca 25 dagar så har du förmodligen ägglossning typ dag 11-13 räknat från mensens första dag. Då kan du börja smörja progester all på dag 14 eller 15, sedan smörjer du fram till dag 25 eller tills mensen kommer. Du gör uppehåll med krämen och börjar igen att räkna dagar, och på dag 14 eller 15 smörjer du åter fram till ca dag 25...

Du ska smörja oavsett om du har ägglossning eller inte.

Fick du inte en instruktion med när du beställde krämen? När jag beställde fick jag en väldigt tydlig instruktion på svenska, men det beror förstås på varifrån man beställer.

Lycka till, hoppas att svaret är till hjälp för dig!

• Decibel84
    melinas skrev 2015-09-27 23:38:29 följande:

Jag tror du bör göra ungefär såhär: Om din cykel är ca 25 dagar så har du förmodligen ägglossning typ dag 11-13 räknat från mensens första dag. Då kan du börja smörja progester all på dag 14 eller 15, sedan smörjer du fram till dag 25 eller tills mensen kommer. Du gör uppehåll med krämen och börjar igen att räkna dagar, och på dag 14 eller 15 smörjer du åter fram till ca dag 25...

Du ska smörja oavsett om du har ägglossning eller inte.

Fick du inte en instruktion med när du beställde krämen? När jag beställde fick jag en väldigt tydlig instruktion på svenska, men det beror förstås på varifrån man beställer.

Lycka till, hoppas att svaret är till hjälp för dig!

Nej jag fick bara en kräm:(Försöker maila återförsäljaren men får inget svar.

Okej då testar jag med dag 15, smörjer morgon och kväll på tunn hud va? i tio dagar tills mensen kommer

tack!
  • Decibel84

haha , söker på en tråd om progesteron och ser mig själv.
    Nu har jag smörjt i en vecka:)

Svar på tråden Progesteron all