Dexofen fråga
Fel att lägga i MISSBRuk kanske...
Men fick en dexofen 100 mg i går vid ca 23 tiden för värk. Några år gammal dock, nu har jag en fråga.. Är de farligt att dricka LITE vin i kväll?
Finns ju ingen fass information kvar...
Fel att lägga i MISSBRuk kanske...
Men fick en dexofen 100 mg i går vid ca 23 tiden för värk. Några år gammal dock, nu har jag en fråga.. Är de farligt att dricka LITE vin i kväll?
Finns ju ingen fass information kvar...
Man sluta att sälja denna, för folk dog ofta på denna och alkohol.
Det var ca10st per år i slutet, fast än massiv information om denna.
Innan man informerade om detta ordentligt, så var det 50st per år som dog på denna medicin.
Jag för mig fass sa att man måste MINST vänta 2 dagar efter man tagit tablett och vänta minst en dag efter man tagit alkohol.
Denna medicin är EXTREMT lurig, då vissa kan dricka alkohol och rätt mycket.
Och inget händer, medan andra kan få biverkning med dödlig utgång redan vid små mängder alkohol.
Jag bara säger, skippa alkohol i 4 dagar, bara för vara på den säkra sidan.
Det är inte så skoj att dö.
Är väldigt undrande att man inte har kvar varningen om alkohol på dexofen, detta borde man kunna ha.
Fast än medicinen är avreggad.
Det kan ju för tusan vara dödlig utgång om man dricker alkohol med denna medicin.
Är ju helt sjukt! Usch vad hemskt :(
4 dagar ? Låter ju extremt mycket för en tablett att sitta i?
Är väldigt undrande att man inte har kvar varningen om alkohol på dexofen, detta borde man kunna ha.
Fast än medicinen är avreggad.
Det kan ju för tusan vara dödlig utgång om man dricker alkohol med denna medicin.
Det är väl jätte konstigt, då alla vet det finns tabletter kvar i cirkulation.
Jag känner tom 2 som har dessa tabletter hemma, och de lär knappas vara de enda i Sverige.
Och du menar man ska bara chansa på att folk har kvar bipacksedeln, på en medicin som är potentiellt dödlig.
Redan vid ordinerad dos, det låter ju vansinnigt idiotiskt.
Det är ju trots allt människors liv vi pratar om.
Det är sjukt konstigt att man plockat bort bipacksedeln på fass, undrar hur faan de tänkte där.
Det hade räckt att ha kvar att det är livsfarligt att blanda med alkohol.
Undra hur många som dött av denna medicin efter man tog bort den.
Vet jag blev erbjuden en sådan tablett 7-8 månader efter det blev avreggat på sjukhuset.
Jag stod på Dexofen rätt länge och minns att vi, körde två alkoholfria dygn innan och två efter tablettintag. Just Dexofen är ju ingenting jag skulle leka med.
Frågade
På Apoteket idag. 24 timmar innan och efter
Det är väl jätte konstigt, då alla vet det finns tabletter kvar i cirkulation.
Jag känner tom 2 som har dessa tabletter hemma, och de lär knappas vara de enda i Sverige.
Och du menar man ska bara chansa på att folk har kvar bipacksedeln, på en medicin som är potentiellt dödlig.
Redan vid ordinerad dos, det låter ju vansinnigt idiotiskt.
Det är ju trots allt människors liv vi pratar om.
Det är sjukt konstigt att man plockat bort bipacksedeln på fass, undrar hur faan de tänkte där.
Det hade räckt att ha kvar att det är livsfarligt att blanda med alkohol.
Undra hur många som dött av denna medicin efter man tog bort den.
Vet jag blev erbjuden en sådan tablett 7-8 månader efter det blev avreggat på sjukhuset.
Skylla sig själva?
Så ett ansvar för informera om tablettens farlighet, slutar samma sekund som man avreggat medicinen menar du.
Nä, det kan jag inte hålla med överhuvudtaget, det är mycket märkligt att man tagit bort denna information.
Att en bipacksedel försvinner, efter man öppnat paketet.
Är ju inget konstigt alls.
Men du förespråkar skylld dig själv, och dö din slaver.
Mycket beklämmande inställning.
Ingen som langat nått till mig.
Dock en lite otydlig mening, men hade räckt med ",", så hade det blivit tydligt för dig.
"..., på sjukhuset", där har du det, sug in den nya informationen
Och än roligare här egentligen, de skulle ge denna när jag var på G därifrån, och inget informerade dom om alkohol när jag fick den.
Sen bytte jag till annan medicin när jag väl såg vad det var, då dom är rätt kassa för den smärtan jag hade.
Är nästan säker på att det var 2 dagar efter(eller tvärtom :p ), inte heller orkat googla fram en bipacksedel.
Better safe than sorry på denna medicin.
Enl apotekare 24!
Varför denna hets att dricka LITE vin?