• Digestive

"Flyktingar ratar Sverige för Finland"

Står det som rubrik på den här artikeln i Aftonbladet och som man råkade springa på mitt i natten; tinyurl.com/q389lpd

Hur reagerar Familjeliv på det här?

• Svar på tråden "Flyktingar ratar Sverige för Finland"
  • Digestive
    JagKanAlllt skrev 2015-09-27 08:20:28 följande:

Om Finland vägrar ta emot några, så är det till Finland jag flyttar!

Passande nick.
    JagKanAlllt skrev 2015-09-27 08:20:28 följande:

Om Finland vägrar ta emot några, så är det till Finland jag flyttar!

Tummade upp det här men det kanske inte menades så skämtsamt som det först tolkades.
  • Digestive

Ingen som tänker att värdet i låta dem som så kallat flyr (ifrån Sverige, Danmark och Tyskland) inte riktigt rättfärdigar att lämna dessa människor som undviker myndigheter helt vind för våg, utan kontakt, information eller uppföljning - i ett främmande land som snart har minusgrader om nätterna?

• Connie07

Finland tar väl bara emot så många dom kan ta hand dom.Bra förebild tycker jag.

• Gert
    Connie07 skrev 2015-09-27 21:33:48 följande:

Precis! Sverige gör tvärtom.
    Give ´em Hell!
  • Digestive
    Connie07 skrev 2015-09-27 21:33:48 följande:

Får väl se hur väl de klarar det, en ganska ny situation för Finland. Ser dock positivt på deras förmåga.
  • Digestive

tinyurl.com/oed8hl8

Och nu så kallat flyr en del tillbaka till Sverige. Sverige bryr sig dock inte, en livsfarlig passitivitet som basuneras ut som god. Hända vad som hända vill med dessa människor, säger Sverige med sitt agerande.

SMHI utfärdar idag klass 1 varningar just i norr och på gränsen mot Finland. Natten kommer att ge 5 grader i Kiruna, med förväntat regn och kraftig blåst.

• Digestive

Fortsätt ni med tummar nedåt. Ihjälfrusna människor kommer att att hänga i samvetet på de människor som företräder den här ordningen i Europa, ingen annans.

Fortsätt på bara, visa vad ni går för nu.

• nokitus
    Digestive skrev 2015-09-28 19:53:56 följande:

Fortsätt ni med tummar nedåt. Ihjälfrusna människor kommer att att hänga i samvetet på de människor som företräder den här ordningen i Europa, ingen annans.

Fortsätt på bara, visa vad ni går för nu.

Men vad kan man göra? Undviker dom myndigheterna så undviker dom myndigheterna.

Klart att ingen vill att en massa folk ska frysa ihjäl heller.

Så vad tycker du ska göras?
  • Digestive
    nokitus skrev 2015-09-28 19:58:45 följande:
    Men vad kan man göra? Undviker dom myndigheterna så undviker dom myndigheterna.

Klart att ingen vill att en massa folk ska frysa ihjäl heller.

Så vad tycker du ska göras?
    Hålla hårt på gränskontroller och tillämpa Dublinförordningen - helt enkelt inte låta oinformerade människor begå vansinnesvandringar mot bättre vetande. Dublinförordningen skapades liksom för att flyktingar inte ska behöva vandra långt till mottagande länder.

Ja, helt enkelt införa den ordningen som så många "humanitära" protesterar emot idag.
Svar på tråden "Flyktingar ratar Sverige för Finland"