Ångesttankar. Tankar
Hej. Jag har haft ångest i många år, och som ni vet så kan man bli rädd för allt i stort sett då ångest är en känsla av rädsla. Nu senaste tiden så börjar jag bli rädd över att få tankar , hemska tankar om känsliga saker, jag vet att ocd är det första som dyker upp hos er...men det är lite mer åt det hållet att; tänk om jag skulle få hemska bilder om barn eller om jag smäller till den jag pratar etc...bara för att man vet att nåt är känsligt o man absolut inte ska tänka nåt hemskt om det så dyker en bild upp o skrämmer shiiten ur mig..jag ha den kunskapen o vetenskapen att jag inte skulle göra en sån grej..min rädsla är att jag inte kan få bort dessa tänk om tankar ur huvudet....ibland är det helt hemska bilder som associeras med känsliga ämnen....så är det vanligt att man ha knäppa tankar?? O hur hanterar ni dem...antar att man inte ens ska försöka hantera dem, då det är personen själv som problemaserar dem...men just att dem dyker upp ur nånstans o att jag har ångestpb.
En vanliga människa läser en nyhet om en katastrof som hänt, få en obehagskänsla o sen är det över.
Jag; läser samma nyhet och får obehagskänsla sen tänker jag omg tänka om jag börjar tänka på detta hela tiden.sen blir den en plåga.