• Tjejerna2

Vad tycker ni om att bidra till klassfest för barn när barnet inte ska vara med?

Min dotters klass ska ha klassfest, men kan själv inte vara med på den. Tycker ni att jag som förälder måste lägga ett bidrag till festen ändå, eller vad är normen. Hur har ni gjort?

Mvh

• Svar på tråden Vad tycker ni om att bidra till klassfest för barn när barnet inte ska vara med?
  • Dixie

beror på - varför har de en klassfest? är det för att samla in pengar till klasskassan? 

• KanDetHändaNu

Nä, skulle du ha betalat för en firmafest som du inte ska vara med på? Vi hade alltid knytkalas och använde skolans lokaler, mycket lättare för de barn med allergier och de föräldrar som hade en väldigt tight ekonomi.

• Duckan

Vad för slags bidrag är klassen ute efter? Jag hade nog kunnat skänka en slant eller en chipspåse ändå.

• Griseknoen35

Jag hade bidragit till klasskassan och tänkt att det nog blir fler gånger och hoppas att dem som kan den här gången får en riktigt rolig kväll.

• Tjejerna2
    Dixie skrev 2015-09-23 09:44:26 följande:

beror på - varför har de en klassfest? är det för att samla in pengar till klasskassan? 

Nej det här är F-klass som ska ha sin första klassfest, en kul grej bara. Lite kalas i klassrummet.

Jag har väldigt tajt ekonomi så skulle jag få slippa betala något när mitt barn ändå inte deltar skulle jag bli glad förståss. Jag skulle aldrig kräva av någon annan som inte skulle delta att betala heller. Men vi föräldrar tänker ju så olika :). Blir jag tvungen så hoppas jag verkligen att man håller det konsekvent för alla.
  • Tjejerna2
    Griseknoen35 skrev 2015-09-23 12:44:49 följande:

Jag hade bidragit till klasskassan och tänkt att det nog blir fler gånger och hoppas att dem som kan den här gången får en riktigt rolig kväll.

Jag tror inte vi har någon ordentlig klasskassa än. De har precis börjat F-klass.
  • Griseknoen35
    Tjejerna2 skrev 2015-09-23 15:17:03 följande:
    Jag tror inte vi har någon ordentlig klasskassa än. De har precis börjat F-klass.
    Då är det lite annorlunda. Då hade jag inte betalt.
  • Dixie
    Tjejerna2 skrev 2015-09-23 15:15:15 följande:
    Nej det här är F-klass som ska ha sin första klassfest, en kul grej bara. Lite kalas i klassrummet.
    då hade jag inte bidragit! är ju konstigt om du ska betala mat/dryck om din dottern inte är med på festen.....
  • Tjejerna2
    aleydis skrev 2015-09-23 18:25:12 följande:

På vilket sätt förväntas ni bidra?

I kontanter, vet inte hur mycket än.
Svar på tråden Vad tycker ni om att bidra till klassfest för barn när barnet inte ska vara med?