Min katt fick kraftigt epilepsianfall idag - HJÄLP!!!
Helt plötsligt så hör jag hur hon leker massor i hallen. Går dit och kollar vad hon gör. Men då bara snurrar hon runt liggandes och låter väldigt konstigt.
Jag skyndar dit, tror att hon har fastnat med huvudet i skosnören och håller på att kvävas.
Men när jag kommer dit är hon ju helt lös men far runt runt för fullt på golvet och hon har också kissat på sig.
Jag blir livrädd, det slutar ju aldrig och hon far verkligen runt i väldig fart. Hoppas nästan runt liggandes!!!
Det håller kanske i sig i 1 minut.
Sen slutar det och hon vaknar till och ställer sig upp. Hela hon har kiss överallt och hennes pupiller är stora och hon är väldigt förvirrad och konstig. Tror först att hon blivit blind men märker sen att hon ser.
Pratar med en veterinär som sa att hon förmodligen fått ett epilepsianfall.
Detta hände för nästan 4 timmar sedan. Jag har duschat henne och hon har ätit kattgodis. Hon är väldigt ljudkänslig (hoppar till för minsta lilla) och beter sig liksom skyggt.
Hon har blivit lite mer sig själv än direkt efteråt, då reste hon ragg mot min utsträckta hand.
Men hon är fortfarande inte sig själv.
Har tid hos en veterinär i morgon.
Någon som varit med om liknande?? Någon som haft ett djur med så kraftigt anfall??
Jag blev fullkomligt livrädd och trodde hon skulle dö!