• Analysera mera

Björn Söder och hans sjuka uttalanden.

"Kännetecknande för ett samhälle i upplösning är hyllandet av perversioner och dekadens. Så har det varit genom historien och nu visar det sig med all tydlighet även i vårt land. Perversa tillställningar hyllas av etablissemanget som om de vore vilka nöjestillställningar som helst. Perversa och onaturliga läggningar lyfts fram av massmedierna och politikerna som normaliteter och de nästan slåss om att vara den som skriker högst till försvar av dessa sjukliga jippon."

Björn Söder på sin hemsida i en kommentar med anledning av Pridefestivalen den 31 juli 2003.

Detta är bara ett av många märkliga citat han levererat genom åren.

sv.m.wikiquote.org/wiki/Bj%C3%B6rn_S%C3%B6der

Hur i allsin dar kunde denna hemska man bli 3:e vice talman?

Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Björn Söder och hans sjuka uttalanden.
  • Anonym (h)
    Analysera mera skrev 2015-09-21 00:53:18 följande:
    Så DU förstår, menar du. Han uttrycker sig nedsättande om diverse olika människogrupper, hur tydligare kan jag vara?
    Är det så hemskt att en politiker för 12 år sedan har uttryckt att pridefestivalen är pervers att det förtjänar en egen tråd nu?

Vad fick dig att känna dig träffad just nu?

• K Markatta
    Analysera mera skrev 2015-09-20 23:56:51 följande:
    Nu är det ju inte riktigt så det går till...
    Jo, det är så det går till.
  • Analysera mera
    Anonym (h) skrev 2015-09-21 01:00:58 följande:

Är det så hemskt att en politiker för 12 år sedan har uttryckt att pridefestivalen är pervers att det förtjänar en egen tråd nu?

Vad fick dig att känna dig träffad just nu?

Uttalandet är hemskt, ja - detta alldeles oavsett om det sades 1950, 1993 eller 2015.

Vem påstår att jag känner mig träffad, rent personligen? Du menar kanske att jag inte är förmögen att ta HBT-personer i försvar, endast för att jag själv råkar vara heterosexuell?
  • Analysera mera
    Kung Markatta skrev 2015-09-21 01:10:47 följande:

Jo, det är så det går till.

Enligt vilken utsaga då?
  • K Markatta
    Analysera mera skrev 2015-09-21 02:16:22 följande:
    Vad har detta med Björn Söder att göra ?
    Du ifrågasatte ju att man nominerade kandidater till talmansposterna.
  • Analysera mera
    Kung Markatta skrev 2015-09-21 02:20:28 följande:

Du ifrågasatte ju att man nominerade kandidater till talmansposterna.

Nej?
  • Digestive

Om folkvalda politiker inte får ha särskilda poster på grund av sina åsikter så kan demokratin lika gärna skrotas.
    Hur mycket har åsiktskorridorer normaliserats egentligen? Folk verkar helt och hållet ha tappat allt vad objektivitet och faktiskt demokratiska principer heter. Hela det politiska samhället ska tydligen skötas genom bashing, häxjakt, utfrysning och med uthängningar som glasyren på kakan.

Den här utvecklingen måste verkligen stoppas och en direkt civilisering får nog införas. Det går inte att leva i ett land där både folket, public service och politiker håller på såhär - det börjar för gudars skull likna Sovjetunionen på sina håll fast med mer blandade aktörer.
    Det finns ingen hållbar framtid alls för det här skräpet, aktörerna gräver verkligen sin egen grop och på allas bekostnad i slutändan.

Analysera mera skrev 2015-09-21 00:53:18 följande:
    Så DU förstår, menar du. Han uttrycker sig nedsättande om diverse olika människogrupper, hur tydligare kan jag vara?
    Kan inte se hur vederbörande talar nedsättande om HBTQ-folk genom att ha åsikten att deras läggningar och livsstilar kan klassas som någonting onaturligt.

Om någon finner analsex onaturligt, har den här personen talat nedsättande om en betydande del utav befolkningen då?
    Om någon finner oralsex onaturligt, har den här personen talat nedsättande om en stor del utav befolkningen då?
    Om någon finner smink onaturligt, har den här personen talat nedsättande om en stor del utav befolkningen då?
    Om någon finner religion onaturligt, har den här personen talat nedsättande om en betydande del utav befolkningen då?
    Om någon finner nationalstater onaturligt, har den här personen talat nedsättande om världens länder och dess befolkning då?
    Om någon finner droger onaturligt, har den här personen talat nedsättande om en stor del utav planetens befolkning då?

Ge gärna ett logiskt hållbart exempel på en så kallat "ok åsikt" och där någonting anses onaturligt - och som inte liknar exakt det som vederbörande skrev.

Dock talade vederbörande väldigt nedsättande om Pride-paraden som evenemang.
  • Digestive

När det politiska systemet i en demokrati börjar krackelera för att folk tycker saker..

..exakt hur jävla mycket har inte gått fel då?

Snälla, tänk efter och reflektera över det en stund.

• Anonym (h)
    Analysera mera skrev 2015-09-21 01:15:10 följande:
    Uttalandet är hemskt, ja - detta alldeles oavsett om det sades 1950, 1993 eller 2015.

Vem påstår att jag känner mig träffad, rent personligen? Du menar kanske att jag inte är förmögen att ta HBT-personer i försvar, endast för att jag själv råkar vara heterosexuell?
    Så du tycker inte att HBT-personer kan försvara sig själva? Anser du dom inte vara starka nog att föra sin egen talan? Om HBT-personer är väldigt upprörda över det här så kan dom ju dra igång en protest utanför riksdagen, och då kan du ju deltaga. Men jag förstår inte varför du skall föra talan bakom deras rygg?

• Analysera mera
    Anonym (h) skrev 2015-09-21 19:58:03 följande:

Så du tycker inte att HBT-personer kan försvara sig själva? Anser du dom inte vara starka nog att föra sin egen talan? Om HBT-personer är väldigt upprörda över det här så kan dom ju dra igång en protest utanför riksdagen, och då kan du ju deltaga. Men jag förstår inte varför du skall föra talan bakom deras rygg?

Jag har aldrig påstått dessa saker du i detta inlägg lägger i min mun.
  • Anonym (h)
    Analysera mera skrev 2015-09-21 20:40:00 följande:
    Analysera mera skrev 2015-09-21 20:40:00 följande:
    Jag har aldrig påstått dessa saker du i detta inlägg lägger i min mun.

Vi säger så.

Vad mer kan vi diskutera om Björn Söders 13 år gamla uttalande om pridefestivalen?

Jag är förvånad att inte fler HBT-personer är aktiva i tråden? Kanske dessa inte känner att tråden är relevant/viktig i dagsläget?

Du får fortsätta Analysera mera. Vad mer vill du diskutera kring uttalandet?
  • DenNamnbitne

Förr i världen kände man till vem som var talman, jag minns att Björn von Sydow var det förut och sen kom väl Per Westerberg tror jag. Nu vet ingen vem som är talman, alla vet vem som är tredje vice talman.

#Hanärinteminväderkvarn

• Anonym (h)
    DenNamnbitne skrev 2015-09-21 23:33:52 följande:

Förr i världen kände man till vem som var talman, jag minns att Björn von Sydow var det förut och sen kom väl Per Westerberg tror jag. Nu vet ingen vem som är talman, alla vet vem som är tredje vice talman.

#Hanärinteminväderkvarn

Du har rätt. På ett sätt så känns det bra för demokratin att det sitter personer där som folket faktiskt känner till eller intresserar sig för. Björn Söder torde därför vara ett bra alternativ för demokratin.

Värsta vore ju om alla i riksdagen hyste samma åsikter.

f.d. William Petzäll i SD satte sig på mitt minne när han genom sina framträdanden i riksdagen och dokumentären om honom lyckades omvärdera min åsikt gällande gratis sprututbytarprogram för narkomaner. Synd att SD vände honom ryggen...

• Anonym (nopps)
    Digestive skrev 2015-09-21 03:22:09 följande:

När det politiska systemet i en demokrati börjar krackelera för att folk tycker saker..

..exakt hur jävla mycket har inte gått fel då?

Snälla, tänk efter och reflektera över det en stund.

Du har för höga tankar om gänget här.

Tänkande är inte deras starka sida.

• Analysera mera

En majoritet anser att Björn Söder borde avgå som talman!

Svar på tråden Björn Söder och hans sjuka uttalanden.