• mabrotnosh

Bortfrätt rumpa

Jag hämtade min dotter på förskolan igår och när vi kom hem så drog hon i byxorna i ren panik och jag tog av henne dem och hon fortsätter dra i blöjan.

Alltså när jag får av denna blöja upptäcker jag för det första att den läckt och att bajset runnit ner på hennes lår och frätt upp skinnet så hon är helt skinnflådd och hon skriker och gråter och är jätte ledsen för att det svider så. Jag får henne iallafall efter mycket om och men stt lägga sig ner för vi måste ju tvätta rumpan. Rumpan blöder för att huden är så ilsket röd och bortfrätt och både hon och jag gråter i ren panik. Jag försökte badda försiktigt och jag försökte tvätta henne ren men hon bara skriker och säger att det gör ont.

Idag talade jag med personalen som säger att de byter blöja enligt rutin och visar mig hur hon bajsade igår och när blöjan blev bytt. Hon säger att det inte är något att oroa sig för och avbryter mig hela tiden när jag försöker förklara för henne vad som hänt men hon lyssnar inte. Får kommentarer som ja men hur ofta byter ni blöja hemma då ungefär som om det är mitt fel att ungen byter blöja för ofta. Senaste gången hon böt blöja igår var vid 14:00 och jag hämtade henne 16:30 och det här är 3:e gången det händer. Men eftersom personalen inte tar mig på orden och verklfen verksr tro att jag är en övernojig förälder så vad ska jag göra? Vad hade ni gjort för det här anser jag är barnmisshandel på hög nivå och jag blir så ledsen när jag tänker eller skriver om det att jag inte vill lämna henne där något mer för jag vill inte att det händer igen.

• Svar på tråden Bortfrätt rumpa
  • Solstråle00001

Vet inte om jag förstår dig rätt! Hade ditt barn bajsat löst så det runnit och de hade inte uppåkt bajset? Eller är problemet att barnet gått med samma blöja 2,5 Tim?

• IsDimma

Det är hemskt. Det ska inte behöva bli så. Men det blir tyvärr så ändå ibland. Särskilt om man är ute på eftermiddagen. Då kommer man inte barnen lika nära.
    Men har man ett barn som ofta brukar bajsa då så har man ju extra koll på just det barnet. Så be om det.
    Lyssnar inte pedagogerna så hade jag som förälder tagit upp det med rektorn så får hen ta det med sin personal.

• pigglet

Att det går 2,5 timmar utan blöjbyte tycker jag inte är något konstigt, oftare byter man väl knappast blöja?

Det som var hemskt var ju att hon hade bajsat och att det hade suttit kvar så länge att det hade frätt huden. Fruktansvärt. Om jag förstår dig rätt så kände inte heller du på lukten att hon hade bajsat, så det är ju inte konstigt att personalen missat det.

Eftersom det hänt flera gånger så tänker jag att personalen behöver kolla barnet oftare, kanske det är så att hon ofta bajsar där på eftermiddagen, då får man göra tätare koller. Personalen själva måste ju ha sett idag, när de bytte blöja, hur sönderfrätt hon var. Så de borde vara mer lyhörda imorgon.

• mabrotnosh

nej jag märkte inget heller för jag tror ju i min enfaldhet att personalen faktiskt kollar om hon har bajsat eller inte, så jag satte henne bara i vagnen och gick hem med kläderna som hon hade på sig. Men nu får jag väl själv kolla varje gång jag hämtar, eftersom det är tredje gången redan. Och ja problemet är att blöjan var bajsad i och bajset hade nästan torkat

Värst är väl att personalen inte verksr bry sig.

Svar på tråden Bortfrätt rumpa