• Marie357

Hur göra nu?

Vi har just nu ett intrimestiskt beslut ifrån tingsrätten på att jag ska ha barnen 8 dagar och sedan har mr X dem i 6 dagar. Men nu är det så att jag ska resa utomlands nästa år med barnen och frågade då deras pappa om det är ok att de följer med 2 veckor. Han har sagt att ja det är okej. Tidigare har han dock velat ha allting skriftligt men nu vägrar han skriva på. Men säger att det är okej men att han ändå kan ändra sig in till sista dagen.

Men nu är då min fråga.. Får vi besluta utöver tingsrättens beslut om vi båda är överens? Måste vi ha det skriftligt?

• Svar på tråden Hur göra nu?
  • Ful Anka

Men vadå, finns det risk att han ändrar sig? På sina egna barns bekostnad?? Vad är det för människa egentligen. Då får väl han tala om för sina barn varför de inte kan följa med på resan.

This is my life and I don't care
  • Marie357
    Ful Anka skrev 2015-09-14 20:30:15 följande:

Men vadå, finns det risk att han ändrar sig? På sina egna barns bekostnad?? Vad är det för människa egentligen. Då får väl han tala om för sina barn varför de inte kan följa med på resan.

Ja precis, men det sade han att ändrar han sig så står han för det.. Detta tar mer energi än vad jag var beredd på..  Men frågan är vad jag har för alternativ för det är dags att beställa biljetterna nu..
  • Brumma

Ja ni får själva ändra som ni vill om ni är överens. Om ni inte är överens eller om ni ångrar er är det domen som gäller i grunden.

I ert läge, när han säger att han kan ändra sig, hade jag valt att inte boka två veckor utan hålla mig till domen och boka en veckas resa.

• Ful Anka
    Marie357 skrev 2015-09-14 20:55:23 följande:
    Ja precis, men det sade han att ändrar han sig så står han för det.. Detta tar mer energi än vad jag var beredd på..  Men frågan är vad jag har för alternativ för det är dags att beställa biljetterna nu..
    Du får boka resa för en vecka. Inte så mycket annat att göra.
    This is my life and I don't care
Svar på tråden Hur göra nu?