Funderar på nr 3
Jag har alltid varit helt övertygad om att 2 barn räcker.
Men sista tiden har vi börjat prata oim att kanske skaffa en till...
Är det stor skillnad att gå från 2 till 3 barn?
Jag har alltid varit helt övertygad om att 2 barn räcker.
Men sista tiden har vi börjat prata oim att kanske skaffa en till...
Är det stor skillnad att gå från 2 till 3 barn?
Jag själv har 2 syskon och Nu när man är vuxen känns det bra det hä syskon.Däremot är jag mellanbarn och precis som flera mellanbarn säger så blir man lite bortglömt,när man växer upp med familjens äldsta och yngsta barn.
Har också 2 barn, en flicka på 4 år och en pojke på 2 år. Känner ganska ofta att jag gärna vill ha en till. Vet egentligen inte varför, vi har det bra som vi har det, men det känns inte som att jag känner mig "färdig" med bebisar ;)
Har också 2 barn, en flicka på 4 år och en pojke på 2 år. Känner ganska ofta att jag gärna vill ha en till. Vet egentligen inte varför, vi har det bra som vi har det, men det känns inte som att jag känner mig "färdig" med bebisar ;)
samma här, det är det jag är rädd för.
Vår "lilla" är nog den som skulle ha svårast att inte va minst längre
och hon har redan ett väldigt humör.
Men ja hon kanske skulle göra sig jättebra i rollen som storasyster....
Det måste va åldern och att de har stora syskon =)
Vi är ännu på funderingsstadiet men det känns ändå mer och mer rätt
att skaffa fler. Min mor frågade senast igår när näste kommer och då har jag inte ens pratat med det med henne.
Har ni börjat försöka?
Vi är oskyddade sedan typ en vecka men tillfällena att försöka är väl inte så jättemånga. Lite spännande är det allt :)
Vi är oskyddade sedan typ en vecka men tillfällena att försöka är väl inte så jättemånga. Lite spännande är det allt :)
Spännande =)
Vi har väl inte riktigt bestämt oss ännu även om det mer och mer lutar mot en liten till =) känner mig inte färdig med de små än.
Men samtidigt är funderingen att ev vänta lite till då jag i nuläget är arbetssökande och vill egentligen inte va hemma utan ut och jobba ett tag.
Men å andra sidan är man hemma och är föräldrarledig så kan man släppa all press ett tag och allt skulle troligen bli bättre.
Har ni delat tidigare föräldrarledigheter eller hur har ni gjort?
Här är det bara jag som varit hemma...
Jo lite samtidigt så ska ju inte jobb styra familjelivet men det är ändå lätt att det blir så.
Jag har velat va hemma med barnen men hade inte räknat med att bli uppsagd pga arbetsbrist....
Jobbar i kök som köksbiträde för o bli lite varm i kläderna men är egentligen kock så det är inom det jag söker...
Vad har du för yrke?
Vi har valt att jag ska vara hemma då det är ekonomin som styrt, och jag har trivts o va hemma med barnen.
Det är skillnad på att vara hemma och hemma.
Att vara föräldrarledig och hemma är något jag valt men att vara arbetssökande hemma är något som jag inte valt....
Jo lite samtidigt så ska ju inte jobb styra familjelivet men det är ändå lätt att det blir så.
Jag har velat va hemma med barnen men hade inte räknat med att bli uppsagd pga arbetsbrist....
Jobbar i kök som köksbiträde för o bli lite varm i kläderna men är egentligen kock så det är inom det jag söker...
Vad har du för yrke?
Vi har valt att jag ska vara hemma då det är ekonomin som styrt, och jag har trivts o va hemma med barnen.
Det är skillnad på att vara hemma och hemma.
Att vara föräldrarledig och hemma är något jag valt men att vara arbetssökande hemma är något som jag inte valt....
Haha va roligt jag va förr kontorsråtta =) i en kundtjänst....
Men valde att komma tillbaka till det jag är utbildad till när chansen kom.
Kommer nog bli jag som är hemma denna gången också.
Vi bor strax utanför Jönköping =)