Anonym (Katta) skrev 2015-09-13 09:45:55 följande:
Jag läser om. Läser rätt. Jag tycker fortfarande, precis som när jag skrev, att det var väldigt stort fokus på de vuxna och de barnen som riskerade att bli smittade. Genomgående i tråden, inte bara i TS. Du har rätt i att mina "aggressioner" tar över. det gör de redan när jag läser trådstartens rubrik. Läs den igen du. Läs om. Läs rätt.
Ja. Frågan är inte aggressivt ställd.
Det är en fullkomligt normal fråga... Om man nu inye läser in egna preferenser i den...
Exakt var är fokus på de vuxna?
Alla inlägg jag läser handlar om att minimera smittning mellan barnen... Inte att de vuxna inte vill ha barnet där.
Självklart är det en del fokus på de barnen som inte skall bli smittade - oavsett om de barnen råkar vara bonusar eller biologiska.. Ett barn med två hem har redan en förälder som kan ta hand om barnet vid sjukdom (förutsatt att den föräldern håller med om att ett sjukt barn inte bör flyttas).
Och det är även fokus på det smittade barnet då många är av åsikten att man inte flyttar ett sjukt barn (ej bara förkylning alltså). BÅDE för barnets egen skull och för att förhindra smittspridning.
Så nej. Jag hittar inget vuxenfokus alls. Men du kan väl visa vilja inlägg som har det?