Tycker synd om men är samtidigt arg
Ja så här är det, en nära släkting kom till mig för lite mer än ett år sedan och berättade att hon var gravid och berättade att hon skulle prompt göra abort. Jo hon skulle utomlands och ville inte förstöra resan för sina medresenärer eftersom de ju skulle supa en hel vecka i sträck.
Jag hade fått veta redan innan att senare på hösten skulle de börja försöka skaffa barn så jag tyckte förstås att hon inte alls skulle göra det, jag vet själv hur svårt det kan vara, det tog tre år och 4 missfall innan det äntligen tog sig för mig och min man.
Men hon gjorde det ändå. Så kom hösten och det var dags att börja försöka. Och de försökte och försökte och hon blev gravid, men fick ett tidigt missfall. Upp igen och fortsatte försöka. Det har fortfarande inte blivit någonting och hon berättar att hon varje månad när mensen kommer gråter som tårarna sprutar.
Visst tycker jag synd om henne men samtidigt så får hon skylla sig själv, hon var egoistisk och gjorde abort i vecka 7 nästan 8 för att kunna supa!!!
Eller är det fel att känna så?
Jag vet ju hur jävla jobbigt det är att försöka och misslyckas men just därför sa jag ju att hon skulle inte göra det när det väl hände utan att hon hade försökt så borde man väl se att nu är det meningen?
Har jag fel? Är det elakt av mig att känna så?