• saittam

Protector försäkring

Hej

Någon som har haft erfarenhet av Protector försäkring gällande skadestånd för sveda och värk. Jag har i alla fall fått erfara det.
    Keolis som driver busstrafiken i Stockholm har anlitat detta företag som dess försäkringsbolag.
    Skadade mig ordentligt i axeln då en av Keolis chufförer plötsligt tvärnitade trots rött ljus. Vi resenärer flög framåt. Anmälde skadan till Keolis och de vidarebefodrade den till Protector Försäkring.
    Skadan med alla uppgifter i ärendet registrerades. Dagen efter fick jag ett mejl från försäkringsbolaget att ärendet hade kastats i papperskorgen då jag inte Tade
    uppgett bussens specifika nummer i anmälan. Detta skulle Keolis uppgett till dom.
    Jag får nu börja ringa runt och ordna upp allt mellan försäkringsbolaget och Keolis.PUST!!.
    Väntar nu på svar från föräkringsbolaget angående mitt skadeståndsanspråk.De verkar nu trötta ut en med att skicka massa papper på irrelevanta uppgifter i ärendet. Hemskt!!
    Anlita inte detta försäkringsbolag för de verkar inte bry sig ETT SKIT rent ut sagt.
    På deras hemsida framstår de som seriösa och en av nordens största föräkringsbolag. Nåväl.
    Någon som haft erfarenhet av skador inom Stockholms busstrafik som anmält personskada till Keolis och deras försäkringsbolag Protector Försäkring?

• Svar på tråden Protector försäkring
  • Jossanmedfyra

Jag har erfarenhet av Protector ja men inte som skadelidande. Har dock jobbat många år i försäkringsbranschen och kan förklara lite hur det går till.

Protector försäkrar bara företag inte privatpersoner för det första. De är dock som du skriver ett av de större bolagen inom kommun och kommunala bolag P.g.a att de håller låga priser. De håller ff på att bygga upp sin verksamhet i Sverige och har inte kommit lika långt som många andra bolag.

Som regel kan man dock inte få ersättning för sveda och värk via försäkringen oavsett vilket bolag de skulle ha. Man kan yrka ersättning för bestående men och utgifter som man har haft i samband med skadan. Tex. Skadade kläder, läkarkostnader, utebliven arbetsinkomst osv. Man får inget för "lidande". Det krävs alltså tyvärr att du har fått en "större" skada för att du ska få ersättning. Tyvärr är bolagets jurister där för att neka så långt det går. De ska ju också ,rent krasst, tjäna sina pengar.

Hoppas ändå att du får den ersättning du har rätt till!

• Kalle43777

Det här försäkringsbolaget består av riktiga skojare. De vet exakt lagen, gångarna och hur mycket de kan slira. Det finns bara en sak att göra, försök få ut ärendet i media. Då vaknar oftast företaget/kommunen som har försäkringen.

Detta kan påskynda processen. Men även när ni nått ekonomisk överenskommelse med protector så försöker de hålla inne utbetalningen in i det sista.

Skojare!!

• saittam

OH nej fick 600 kronor av sveda o värk. Har nu kontakt

Med ortopeden. Detta försäkring bolag är skir. Kommer nu att skriva om det mer.

• permar

Jag har just nu ett pågående ärende hos Protector där det handlar om att bussdörren plötsligt stängde och slog mig till marken just när jag höll på att kliva av bussen. De kommer inte att ersätta något vare sig läkarkostnader eller skador på kläder eftersom jag inte hade något vittne som sett vad som hänt eftersom busschauffören inget sett. De hänvisar till arbetsgivarens försäkring i och med att det var ett färdolycksfall, men min arbetsgivares försäkring hänvisar till att eftersom det var ett trafikförsäkringspliktigt fordon som varit inblandad, ska de stå för ev kostnader. Så där står jag. När jag dessutom ringde handläggaren i ärendet och förklarade mitt missnöje klarade hon uppenbarligen inte av att jag inte höll med henne, så hon lade helt enkelt på i mitt öra! Jag var upprörd men på inget sätt otrevlig mot henne utan påtalade de orimliga krav de ställer på ett sånt simpelt ärende. När jag ringde upp svarade hon inte. Ytterst oproffessionellt!

• Vintermarken

Jag ligger just nu i tvist med Protector i ett skadeståndsärende efter trafikskada. Vållande part är deras försäkringstagare. Det absolut enda dom gör är att försöka trötta ut mig som skadelidande, skickar OLIKA (?) anledningar till varför dom avslår mitt krav på ersättning för skadad egendom. Riktigt fula metoder och när jag ber om svar på vart i lagen dom finner stöd för sitt beslut, så svarar dom inte på detta. Jag kommer att lämna in till domstol nu och driva detta tills rättvisa skipats. Sjukt att människor som drabbas av olycka ska behandlas så respektlöst som dom gör av Protector!

Svar på tråden Protector försäkring