Protector försäkring
Hej
Någon som har haft erfarenhet av Protector försäkring gällande skadestånd för sveda och värk. Jag har i alla fall fått erfara det.
Keolis som driver busstrafiken i Stockholm har anlitat detta företag som dess försäkringsbolag.
Skadade mig ordentligt i axeln då en av Keolis chufförer plötsligt tvärnitade trots rött ljus. Vi resenärer flög framåt. Anmälde skadan till Keolis och de vidarebefodrade den till Protector Försäkring.
Skadan med alla uppgifter i ärendet registrerades. Dagen efter fick jag ett mejl från försäkringsbolaget att ärendet hade kastats i papperskorgen då jag inte Tade
uppgett bussens specifika nummer i anmälan. Detta skulle Keolis uppgett till dom.
Jag får nu börja ringa runt och ordna upp allt mellan försäkringsbolaget och Keolis.PUST!!.
Väntar nu på svar från föräkringsbolaget angående mitt skadeståndsanspråk.De verkar nu trötta ut en med att skicka massa papper på irrelevanta uppgifter i ärendet. Hemskt!!
Anlita inte detta försäkringsbolag för de verkar inte bry sig ETT SKIT rent ut sagt.
På deras hemsida framstår de som seriösa och en av nordens största föräkringsbolag. Nåväl.
Någon som haft erfarenhet av skador inom Stockholms busstrafik som anmält personskada till Keolis och deras försäkringsbolag Protector Försäkring?