• Sissely

Skaffa två kattungar?

Vi ska få hem en kattunge om några veckor och nu undrar uppfödaren om vi kan tänka oss att ta även en syster till kattungen. Dom har så mysigt och roligt ihop så han vill helst inte dela på dom. Det låter ju naturligtvis jättehärligt men vi är lite oroliga över om dom kommer att vilja gosa med oss eller bara varandra? Vad säger ni som har två katter? Får ni något gos eller?

• Svar på tråden Skaffa två kattungar?
  • Anonym (Systrar)

Åh... jag köpte två kullsystrar när jag köpte mina katter. Ville ha två så dom skulle ha sällskap. Dom har trivts ihop så bra, och har alltid varit tillsammans. Det har dock även varit dom mysigaste och gosigaste missarna mot oss! Det har absolut inte gjort dom mindre gosiga att dom var kullsystrar. Skulle jag köpa katt igen skulle jag absolut skaffa kullsyskon igen.

• Anonym (Systrar)

Kan tillägga att det har gått 13 år sedan dom kom hem till oss. Och det är lika mycket gos idag som det var då!

• FrökenKanSjälv

Vi har köpt två syskon i våras. De har jättekul med varandra men är även otroligt kelsjuka med oss människor. Vissa dagar kan man inte sätta sig ner i två sekunder utan att ha en katt i knät.

• Sissely

Åh tack! Det låter hoppfullt Då tackar vi nog JA till syrran (som oxå är otroligt söt) Går era två katter på samma låda, eller ska man ha två kattlådor?

• Anonym (Systrar)

Vi har en låda per katt, det funkar bra för oss. Jag tycker man ska ha en per katt iaf, då har dom så dom klarar sig under dagen när man jobbar osv...

• EnGladPingvin

Många uppfödare säljer inte en ensam kattunge till ett hem där det inte finns en katt redan. Kattungar har stort behov av aktivering och närhet, det är svårt för de flesta att ge dem tillräckligt. En kattkompis är det absolut bästa. Skulle själv aldrig skaffa en ensam kattunge.

Vi har två kullsystrar och de är hur gosiga som helst. Det är härligt att se hur stor glädje de har av varandra. Den ena är en riktig gos- och knäkatt. Kan knappt sätta mig i soffan innan jag har henne i knät. Den andra rullar upp magen för gos varje gång man går förbi henne och vill helst sova så nära mig som det går på natten. De delar låda utan problem.

• Sissely

Tack för respons! Ser fram emot tjejernas ankomst ?
     Tror dom får dela på låda till att börja med. 

Svar på tråden Skaffa två kattungar?