• Edinarn

Min katt tuggar/Snuttar på sin svans?!

Hej!

Jag har en Cornish Rex katt på 1/5 år. Det är en hane och han är kastrerad. Jag har nyligen upptäckt att han tuggar/snuttar på toppen av sin svans väldigt ofta. Har kontrollerat svans-toppen så han inte har några sår eller att det känns svullet på något sätt. Har någon av er varit med om att eran katt tuggar/snuttar på sin svans?

• Svar på tråden Min katt tuggar/Snuttar på sin svans?!
  • Eivie

Min ena katt gör det också. Hon är kattunge. Det ser himla sött och fjantigt ut men för oss är det en uppenbar form av lek. Hon "upptäcker" sig själv typ :)

• Paxen

Jag har flera crx. Min lilla hona har gjort så sen hon var liten. Idag är hon 1,5 år! ^^

Hon kommer sen o piskar mig med sin dyngsura svanstipp - gärna i ansikten. BLÄRK!!!!

Det är vad jag vet inget symptom på något särskilt. Vi har ett aktivt lived kattern, ingen tristess o ingen stress. Hon verkar nöjd med att snutta svans två ggr i veckan. :P

• Paxen

Jag har flera crx. Min lilla hona har gjort så sen hon var liten. Idag är hon 1,5 år! ^^

Hon kommer sen o piskar mig med sin dyngsura svanstipp - gärna i ansikten. BLÄRK!!!!

Det är vad jag vet inget symptom på något särskilt. Vi har ett aktivt lived kattern, ingen tristess o ingen stress. Hon verkar nöjd med att snutta svans två ggr i veckan. :P

• Paxen

Min kastrathane har en annan "fetish" som inte de andra har. Han kommer och har mysstund när jag kollar film om kvällarna.

Han spinner högljutt och mjöltrampar min mage med oerhörd intensitet! Nästan så han faller omkull i trans. :DDD

• Lambda

Hade en norsk skogskatt som barn som snuttade på brösthåret så det blev dyngsurt. Förklaringen då av någon i familjen var att han blivit tagen för tidigt från sin mamma. Men har inget underlag för att den teorin stämmer.

• Paxen
    Lambda skrev 2015-09-03 07:06:59 följande:

Hade en norsk skogskatt som barn som snuttade på brösthåret så det blev dyngsurt. Förklaringen då av någon i familjen var att han blivit tagen för tidigt från sin mamma. Men har inget underlag för att den teorin stämmer.

Har också hört det, men min hona hämtades senare från mamman då jag importerade från Finland. =)

Har märkt att det är mer tuggande och slickande än snutta på senare tid. :P
Svar på tråden Min katt tuggar/Snuttar på sin svans?!